האם היחסים שלך משפרים את בריאותך או פוגעים בה?

האם היחסים שלך משפרים את בריאותך או פוגעים בה?

מחקרים לאורך שני העשורים האחרונים מצביעים בבירור שאנשים החיים בזוגיות, במערכות יחסים ארוכות טווח, בריאים יותר פיזית ותוחלת החיים שלהם ארוכה יותר. המחקרים מצביעים גם על השפעה חיובית של זוגיות על שמחת החיים, דימוי עצמי והצלחה בקריירה. יותר מזה, אנשים שנפגעו פיסית ו/או נפשית מסיבות שאינן קשורות ליחסים, מחלימים באופן מהיר ואפקטיבי יותר כשיש להם בן זוג, מאשר אלו שאינם מעורבים במערכות יחסים.
אם כך, ניתן להסיק מנתונים אלו שחיים בזוגיות מיטיבים עם בריאות הגוף והנפש, האמנם?
אני מתבונן על קביעות אלו דרך משקפי כמטפל בזוגות ותוהה בליבי האם ה"אמת" המחקרית הזו תואמת את מה שאני רואה שומע וחווה בחדר הטיפולים?
שלא תבינו אותי לא נכון; אני מאמין בלב שלם בעוצמה ובערך המוסף של יחסים זוגיים לבריאות הפיזית והנפשית של האדם. אבל, מה קורה לבריאות הגופנית והנפשית כשהיחסים הזוגיים עולים על שירטון והופכים לזירה לריבים אינסופיים, המייצרים תקשורת פוגענית, מרירות, כעס, ריחוק, כאב ופגיעה בתחושות האהבה והביטחון הזוגי?
רגשות שליליים במערכת זוגית משפיעים לרעה לא רק על האושר הנפשי של הזוגיות אלא גם, על הפיזיולוגיה של בני הזוג. לאורך זמן, יכולים להתפתח סימפטומים פיסיים המאותתים על חוסר הרמוניה, וכאשר דפוסים שליליים מתקבעים בזוגיות, זוהי קרקע להתפתחות של מחלות.
חוקרים בבית הספר לרפואה ב UCLA, מצאו במחקרים, קשר בין יחסים בינאישים שליליים להתפתחות דלקות, לחץ דם גבוה ואפילו, קשר להתפתחות תהליכים של בעיות לב וסרטן. רמת לחץ גבוהה מתמשכת ביחסים קרובים, פוגעת ללא ספק במערכות גוף חיוניות כמו מערכת החיסון, המערכת האנדוקרינית ומערכות ואיברים נוספים.
התחושה המאפיינת בני זוג הנמצאים תקופה ארוכה במערכות יחסים לא מספקות, היא הבדידות בקשר. תחושה פנימית קשה זו גורמת לחסך מצטבר באהבה וחיבור ויכולה לגרום להיתדלדות בחיוניות של האדם ובאנרגיית החיים שלו.
בדידות וכאב לא פתורים בזוגיות יכולים לגרום להגברת  הפסימיות, הדיכאון,  העייפות , ואלרגיות,  שבאיבחון אייפק, לא פעם מצאתי שהם קשורים לבדידות וכאב בזוגיות, להפתעתם של המטופלים, שלא נטו לקשר סימפטומים פיסיים אלו עם איכות הקשר הזוגי שלהם. תהליך האבחנה האנרגטי יכול לגלות הקשרים בין קשיים ביחסים וסימפטומים גופניים.  
אז אתם מטפלי אייפק, האם אתם פתוחים לגלות את ההקשרים בין בעיות פיסיות של המטופלים שלכם והיחסיים הזוגיים שלהם?
אתם בוודאי מודעים לקיום התדרים, השדות האנרגטיים שמשפיעים על בריאותינו. האם חשבתם על תדרים בין בני זוג והשפעתם על בריאותם הפיסית? ואיך המילים והתקשורת הזוגית משפיעים על תפקוד של מערכות ואיברים בגופם?
לבני זוג יש השפעה אנרגטית הדדית חזקה, מעצם ההתחברות שקורית בזוגיות. טיפול אייפק בזוגות עוזר לזהות את האנרגיות בגוף הבינזוגי שאינן מאוזנות ולנתב אותן לערוצים שמחזקים ומשפרים את בריאות ואיכות הקשר.
כדברי האימרה "נפש בריאה בגוף בריא". כדי לחיות בבריאות במיטבה, נדרש שיתוף פעולה הדוק, בין הגוף והנפש .זה נכון לגבי הפרט אך נכון גם לגבי זוגיות.

דר. אורי קניג
מפתח שיטת טיפול אייפק