האם סימפטומים בהכרח פוגעים בבריאות

האם סימפטומים בהכרח פוגעים בבריאות

האם סימפטומים בהכרח פוגעים בבריאות? כשבאים להעריך את מצבו של המטופל החדש בטיפול אייפק, הדבר הראשון עליו המטופלים מדברים הוא הסימפטומים שלהם. אם כך, הסימפטומים עוזרים כי הם מסמנים במה צריך לטפל. אך הסימפטומים כואבים , מעוררי סבל וקשורים לחולשה ולהתפתחות מחלה, אם כך, הסימפטומים מפריעים. נשמע מבלבל?זוהי דילמה בה מטפל אייפק נתקל כבר בפגישה הראשונה עם כל מטופל חדש. אם אתם כמטפלי אייפק יכולים לראות את שני ההפכים האלו בו זמנית, יש לשער שכבר התחלתם את הטיפול ברגל ימין. אמנות הטיפול היא כמובן להשתמש באינפורמציה החכמה שהגוף מנסה להעביר דרך הסימפטומים הכואבים כדי לרדת לשורש הבעייה ולעזור לגוף-נפש המטופל לחדש את תהליך הריפוי הטבעי. הכחדה מהירה מידי של הסימפטומים יכולה לשמח את המטופל, ובהעדר כאב וסבל יאמין שבעייתו נפתרה.
ויכול להיות שהבעייה באמת נפתרה וכולם מרגישים מרוצים. אך בהרבה מקרים, היעלמות מהירה מידי של הסימפטומים, לא מצביעה בהכרח על פתרון לבעייה אלא, הרגעה, הפוגה המאפשרת לגוף להתארגן מחדש בדרך לריפוי. אחרי ההתארגנות מחדש, הגוף מתגייס ביתר עומק לטיפול יותר יסודי בבעייה. טיפול יותר יסודי יתבטא הרבה פעמים במשבר הבראה; הסימפטומים הקודמים יתפרצו ביתר שאת, הגוף יכנס לתהליך של ניקוי רעלנים, ויחלק את האנרגיה שלו בצורה שונה מזו שבה היא התחלקה לפני תחילת הטיפול. חלוקה מחדש של משק האנרגיה, עשוייה לזעזע זמנית את הגוף עד להשגת שיווי משקל בריאותי מאוזן יותר, ארוך יותר.
מטפל אייפק נדרש בעבודתו להקפיד על כמה עקרונות:
1.   לערוך אבחנה נכונה של הסימפטומים, מה הם מסמלים, מה "הסיפור" מאחוריהם, ומה הם "מבקשים" בדרך לריפוי
2.   בעבודת הטיפול, על המטפל לשמור עין בוחנת לאורך התהליך על הסימפטומים ועם השתפרות כללית של המטופל, לא לאבד מגע עם הסימפטומים ומטרותיהם האמיתיות
3.   מתחילת הפגישה הראשונה מטפל אייפק חייב להסביר ולהתריע למטופל על האפשרות של הופעת "משבר הבראה" ושבהרבה פעמים, הוא שלב/ים זמני/ים בתהליך ההחלמה. הסבר נכון וממוקד יעזור למטופל להתקדם, ולא להיבהל כאשר מופיע משבר ההבראה. ללא התמקדות בצד זה של הטיפול משבר הבראה יכול ליצור אובדן אמון מיידי ביכולות טיפול אייפק, תחושת ייאוש ששום דבר לא עוזר, ופנייה לחיפוש טיפול אחר שיעזור, מבלי לדעת שלמעשה הוא כבר נעזר.

דר. אורי קניג
מפתח שיטת טיפול אייפק