ניקוי אלרגיות מסכנות חיים

ניקוי אלרגיות מסכנות חיים

אלרגיות מסכנות חיים מציבות אתגר טיפולי לא פשוט. טיפול אייפק המתמחה בטיפול באלרגיות ומשתמש בפרוטוקולים טיפוליים יעילים העוזרים להעלים את רוב האלרגיות הפשוטות, מצריך גישה טיפולית שונה בעיקרה כשמדובר באלרגיה מסכנת חיים. אלרגיה כזו, עלולה להוביל בתוך שניות לשוק אנפילקטי של היצרות כלי הנשימה וחנק כשהאדם הסובל מאלרגיה זו בא במגע עם החומר הספציפי. בגישה מיוחדת זו, המטפל אמור למצוא אירוע/אירועים אינטנסיביים ביותר, לרוב מהילדות המוקדמת של הסובל, ואפילו, טראומות מדורות קודמים שעברו בתורשה, ולנטרל טראומות אלו בדרך לשחרור האדם מהאלרגיה מסכנת החיים.

אלרגיות יכולות ליצור תגובות סימפטומטיות לא נעימות, מטרידות, מכאיבות אך בעיקרון אפשר לחיות איתן ולהסתדר איתן אם יודעים מהם החומרים אליהם האדם אלרגי, ואפשר להתמודד איתן על ידי הימנעות או טיפול תרופתי להשככה זמנית של הסימפטומים. אך יש אלרגיות שחשיפה אליהן היא מסכנת חיים. התגובות הסימפטומטיות יגרמו לשוק אנפילקטי שיתבטא בהתנפחות מיידית של הלוע  וצינור הנשימה בעקבות חשיפה לחומר יוצר האלרגיה, ואז, לסובל יש חשש לחנק מיידי שיכול להוביל תוך זמן קצר למוות.  ישנם מזונות ספציפיים שיוצרים תגובות אלו, בעיקר, דגים על סוגיהם השונים, אגוזים שונים ובמיוחד בוטנים, מוצרי חלב (ניקוי מוחלט של אלרגיה לחלב) למיניהם, מרכיבי החיטה, פירות מסויימים ועוד. במצב של אלרגיות רגילות, טיפול אייפק מנטרל את הרגשות יוצרי האלרגיה ובכך עוזר לפתור את רוב מצבי האלרגיה. בטיפול אייפק אנחנו יודעים כבר הרבה זמן שהמקור להיווצרות רוב האלרגיות הינו רגשי, ולכן, ניטרול הרגשות הרלבנטיים שיצרו את האלרגיה מלכתחילה למעשה יבטל את האלרגיה עצמה על שלל הסימפטומים הנלווים אליה. כדי שתיווצר אלרגיהרגילה, הרגשות שיוצרים אותה, אמורים להיות עוצמתיים ובלתי שגרתיים, אך עדיין, לא קטסטרופליים, כדי שהגוף ייצור אסוציאציית הימנעות מחומר מסויים על ידי הפעלת מערכת החיסון. מערכת החיסון מופעלת על סמך זיכרון, ואם היא זוכרת אירוע ספציפי כמאיים, הרי שחומר/רים הסמוכים לאדם בזמן האירוע המאיים, יזכרו על ידי המערכת החיסונית כחומרים מאיימים ובפגישה מחודשת של האדם עם חומרים אלו, אחרי פרק זמן של שבועות, חודשים, שנים, יופעל הזיכרון של המערכת החיסונית וזו, תפריש חומרים ספציפיים לזרם הדם (היסטמין) כדי למנוע חוויית איום דומה. את תוצאות הפעילות של המערכת החיסונית אנחנו מכנים  אלרגיה והסימפטומים של גרד, נזלת, עיניים דומעות, פריחות עור, כאבי ראש ועוד, הם התוצאה של התקף האלרגיה הרגילה. אך, באלרגיות מסכנות החיים, הרגשות שיצרו את האלרגיה מלכתחילה, הם מאיימים ברמות גבוהות ביותר. אלו רגשות קטסטרופליים ואלו, יכולים להיות רגשות היוצרים תגובת התגוננות טוטאלית כנגד החומר יוצר האלרגיה. תגובה טוטאלית כמוה כחווייה שהחיים נמצאים ברגע נתון באיום מוות. תגובה זו היא תגובת זיכרון של הגוף את האירוע המקורי, זוהי תגובה סובייקטיבית, לא מודעת, ועד שהאירועים והרגשות הנלווים אליהם לא ינוטרלו, האלרגיה מסכנת החיים תמשיך להתקיים.
בטיפול אייפק, אנחנו משתמשים במערכת שרירי הגוף כדי לקבל אינפורמציה עדכנית על המקור הרגשי להיווצרות האלרגיה מסכנת החיים. זוהי לא בהכרח אינפורמציה איתה בא המטופל בצורה מודעת וקושר את האלרגיה לאיום המאיים. בדרך כלל אינפורמציה זו אינה מודעת למטופל או שנשכחה, ורק באמצעות העבודה עם מערכת השרירים נוכל לקבל מידע עדכני שיוביל אותנו בכיוון של שחרור ההשפעה הרגשית/אנרגטית של האירוע על תפקוד והפעלה מאסיבית של מערכת החיסון במפגש עם החומר הספציפי.
בברכה,

דר. אורי קניג
מפתח שיטת טיפול אייפק