טיפול אייפק באורטיקריה, פסוריאזיס ואקנה

טיפול אייפק באורטיקריה, פסוריאזיס ואקנה

טיפלתי עד היום בעשרות מקרים שונים של בעיות עור קשות. אני מדבר על מקרים כרוניים, מתמשכים בהם לרפואה הקונבנציונאלית אין תשובה, מלבד שימוש בתרופות חיצוניות ופנימיות להקלת הסימפטומים. הצלחתי לעזור ברוב בעיות העור בצורה משמעותית  מפני שברוב המקרים, מצאתי מהן הסיבות הפנימיות האמיתיות הגורמות לבעיות אלו להופיע מלכתחילה ולבסס את עצמן כחלק בלתי נפרד של הגוף. הרוב המכריע של בעיות העור הקשות למיניהן נובע ממערך פסיכולוגי מורכב של אמונות פנימיות, ישנות שאינן מודעות לאדם הסובל מבעיות העור. ברגע שהצלחתי להעריך במדוייק מהן האמונות, יכולתי לעזור לאדם לנקות אותן במהירות ואיתן, נוקו ונפתרו בעיות העור.
אני רוצה לדווח כאן על שלוש בעיות עור בהן טיפלתי לאחרונה בהצלחה, אורטיקריה, פסוריאזיס ואקנה.
אורטיקריה – בחור באמצע שנות השלושים החל להיתקף בפריחות עור אדומות במקומות שונים בגופו, מלוות בגרד קשה ביותר, ולאחר שעבר טיפולים אצל שני רופאי עור ללא הצלחה מירבית, הגיע אלי. הסתבר שהבחור נמצא בפרשת דרכים רצינית בקריירה שלו כבר מספר חודשים. הוא עבד בעבודה לא מספקת מבחינה מקצועית ולא מתגמלת מבחינה כלכלית. בשנה האחרונה לפני שהגיע אלי היה טרוד בצורה מתגברת במחשבה שהנה עבר את גיל ה 30 והוא תקוע במקום בו חייו נתפסו בעיניו משעממים להחריד; הוא לא הרגיש חשוב, תורם ומייצר. הוא החל לרקום בסתר קריירה חדשה שתיתן לחייו משמעות חדשה. החלום והתכנון היו נפלאים, אך כשהגיע הזמן להגשים אותם, החלו להיערם קשיים  ותקלות ופתאום החלום התחיל לאבד את חיוניותו והוא החל לשקוע לייאוש שלעולם לא יוכל לצאת ממצבו. במצב נפשי זה פרצה האורטיקריה. בעיית העור ניצתה והציתה את עברו. העבר לא היה דרמטי, וחייו כילד וכמתבגר לא עברו דרך אירועים חיצוניים מיוחדים, אבל החל לצוץ בו הזיכרון דרך הטיפול, עד כמה הרגיש לא חשוב ונחות מול אחרים, ועד כמה כאב לו לראות לאורך השנים איך חברים שהתחילו את מסלולי חייהם במקביל אליו, הגיעו להצלחות והוא נשאר מאחור משועמם, משעמם, תקוע עם חייו.
החלום ושברו מלפני מספר חודשים גירה בכל עוז את הזכרונות האלו אך לא היתה לו כל דרך להביע אותם ולשחרר אותם, ולכן, המערכת החיסונית שלו החלה לעבוד ביתר מרץ לנקות את הזכרונות האלו כאילו שהם ווירוסים או חיידקים, אך הזכרונות נשארו והמערכת החיסונית "נתקעה" בגיר. היא פעלה להוציא את הפולשנים המדומים דרך העור החוצה וכך התפתחה האורטיקריה. הגילוי של זכרונות אלו, ההבעה שלהם בצורה מדוייקת, שחרור מערכת החיסון מהתפקיד שלקחה על עצמה, הובילו לריפוי מוחלט בתוך תקופה קצרה.
פסוריאזיס – גבר בשנות הארבעים לחייו עבד בתפקיד בכיר בחברה גדולה. למרות שורה של חברות ורומנים קצרים וארוכים, לא הצליח להתבסס בקשר אהבה ממלא ארוך טווח. מאז שזכר את עצמו, היו לו תקופות של קשקוש העור ופריחות מגרדות במקומות שונים בגוף, תופעות שלא הצליח לקשר לסיבות ספציפיות. מספר חודשים לפני שפנה אלי התחיל הקשקוש להופיע בגולגולת שלו, מלווה בגרד קשה שהוביל לזיהומים מקומיים עקב פצעים פתוחים שנוצרו בעקבות הגירודים.
בבדיקה ראשונית מצאתי שהוא היה ועדיין נמצא בתוך מערכת יחסים של אהבה/שנאה עם אישה, ואינו מסוגל לעצור את המערכת מצד אחד ו/או לפתח אותה למקום של זרימה. האישה נתקפה הרבה פעמים בהתקפי זעם ואז, היא העליבה והשפילה אותו. הוא קפא על שמריו במצבים אלו ולא היה מסוגל לענות לה ולהתמודד איתה. רמת הפגיעה שלו הלכה והחמירה מיום ליום וחוסר יכולתו לשים לה גבולות או לסיים את המערכת הרעה הזו, הלכה והחמירה את מצב בעיית העור שלו.
זה היה לו גילוי מאד מפתיע לראות את הקשר בין מערכת היחסים הכושלת שלו והחמרת מצב הפסוריאזיס. בתוך תהליך ההערכה, הלכה והתבררה תמונת חיים ארוכת טווח של ילד שגדל באווירה של הזנחה רגשית עמוקה וזו העמיקה בתוכו את האמונות שלא מגיע לו להיות אהוב, שאין מקום להביע מהו מרגיש מפני שממילא אף אחד לא יקשיב לו, שהוא לא חשוב, שיש לו מזל אם מישהו יתייחס אליו. האמונות האלו השתרשו בו לאורך שנים וניהלו את חייו. בכל משבר רומנטי שעבר, או במצבים בהם נדחה, היתה התפרצות של המחלה. באופן מפתיע בשבילו, היתה הקלה משמעותית בחומרת הסימפטומים כשגילה איך דינמיקת חייו סביב לנושאי קבלה/דחייה קשורים למחלת העור שלו.
לאורך הטיפול, ככל שהצליח לראות את אמונות היסוד האלו על חייו, כך הלכה המחלה ונרפאה.
אקנה – נערה בת 17 תלמידת י"א בתיכון, נמצאת קרוב לשנה בתהליך מואץ של הרשמה לקולג' יוקרתי. הנערה תלמידה מצטיינת, פרפקציוניסטית ומאד שאפתנית. כשהגיעה אלי לטיפול באקנה החמור שהתפתח  אצלה, לא דימיינה לעצמה שאולי השאפתנות והדבקות במטרה בדרך אותה סיגלה לעצמה היו למעשה הסיבה המרכזית להתפתחות האקנה. בתחילה הופיעו פצעונים קטנים פה ושם. היא טיפלה בהם על ידי ניקוי פנים והשתמשה במוצרי קוסמטיקה טבעית והצליחה למתן את ההתפרצות הראשונית. לאחר כחודש, פרץ האקנה בבת אחת במלוא חומרתו. הפצעים הקטנים הפכו לענקיים. בגודל של מטבע 25 c אמריקאי, על כל הפנים. הפצעים הפכו אדומים, רטובים וכואבים. אחרי שביקור סטנדרטי אצל רופא העור הוביל לטיפול חסר תוצאות הגיעה לפגישה  איתי. ההפתעה שלה נוכח הממצאים שלי שמצבה נובע מעודף מתח ולחץ בתהליך הקבלה לקולג' והפחדים הקשים שלה מה יקרה אם לא תתקבלת הפכה להתנגדות. הנושא מאד לא נראה לה והיתה בטוחה שקיימת סיבה פיזית לאקנה. המשכתי בטיפול למרות חוסר האמונה שלה בממצאים שלי, ובתוך כמה ימים החלה להאמין. האקנה התנקה לגמרי תוך כמה ימים והיא היתה מוכנה לחגוג. הבהרתי לה שזה מוקדם מידי לחגוג ושצריך להגיע אל השכבה העמוקה יותר של רגשותיה ואמונותיה לגבי לימודים בקולג' יוקרתי ומה הם מסמלים עבורה. ואכן, בטיפול היא עברה כמה עליות וירידות ברגשותיה ובמקביל האקנה חזר מעט והתנקה לחילופין עד לניקוי מוחלט לאחר מספר טיפולים.

דר. אורי קניג
מפתח שיטת טיפול אייפק