אפשר לנטרל אלרגיות ורגישויות אצל תינוקות וילדים באופן טבעי

מאי 2013 – שבועון "שבוע ישראלי" בלוס אנג'לס
דר. אורי קניג

אם התינוק או הילד שלכם סובל מסימפטומים חוזרים שלא נפתרים, כמו כאבי בטן, קשיי עיכול, פריחה ועור יבש, כתמים על העור, דלקות אוזניים, הפרשות עיניים, אסטמה וברונכיטיס או כאבים אחרים לא מוסברים, יכול מאד להיות שלא מדובר כלל בווירוס או דלקת אלא בתגובת אלרגיה.
אלרגיות ורגישויות נפוצות יותר ממה אנשים באמת חושבים והם לא נחלתם של של בוגרים בלבד. כבר בחודשים הראשונים לחיים יש תינוקות שסובלים מתגובות אלרגיה. תופעות של עצבנות, בכי מתמשך וקשיי שינה יכולים להיות גם ביטוי של אלרגיה או רגישות יתר. זה מאמלל את התינוק, מדאיג את ההורים ומדיר שינה ומנוחה מכל המשפחה.
את האלרגיות אפשר לחלק לארבע קבוצות עקריות
אלרגיות למזונות ( חלב, ביצים, סויה ,תירס ועוד)
אלרגיות כתוצאה מסטרס גופני או נפשי
אלרגיה לחומרים בסביבה (חומרי ניקוי, סבונים, בגדים, משחות ועוד).
אלרגיות עונתיות ( פריחות עונתיות, שינויי מזג אוייר)
רונית (שם בדוי) הגיעה אלי עם תינוקה בן השבועיים מודאגת. הוא לא עלה במשקל בכלל, דחה הנקה מחלב אם, וסבל מחוסר שקט ובכי מתמשך. בעזרת טיפול טבעי, עליו אספר בהמשך הכתבה, זיהיתי שלתינוק היתה תגובת אלרגיה לחלב אימו. זה גרם לחוויית רעב, לחץ גופני ונפשי. התינוק פיתח תגובות סטרס שגרמו להווצרות תגובת אלרגיה. ביטול האלרגיה לחלב אם בטיפול בן בפגישה אחת, יצר שינוי מיידי בתגובות התינוק. אמו דווחה לי בשמחה רבה שתוך מספר ימים אחרי הטיפול, הוא החל לינוק בהנאה, עלה יפה במשקל, נרגע והפסיק לבכות באופן משמעותי.
מה בעצם גורם לאלרגיה להתפתח? אפשר לתאר את מנגנון תגובת האלרגיה כ"אזעקת שווא" של מערכת החיסון ומערכת העצבים המרכזית. תגובת התגוננות לחומרים ומצבים מסוימים, שהגוף מפרש כמסוכנים למרות שאינם. תגובת שווא זו נשמרת בזכרון של הגוף ובכל פעם שהילד בא במגע עם החומר הארלגני, הגוף מגיב בנסיון להרחיק ולהשמיד את "האויב המדומה" על יד הפרשת חומרים כמון היסטמינים, נוזלים וחומרים שיוצרים נפיחויות, גירודים וכאבים שונים.
תרופות אנטיביוטיקה, סירופים ומשככי כאבים שניתנים לתינוקות ולילדים, עלולים לגרום אף הם לתגובה אלרגית ודחייה של הגוף, ויכולים להפעיל את מערכת החיסון באופן אינטנסיבי וליצור סימפטומים לא רצויים.
רובנו נוטים לקשר אלרגיות למזונות או חומרים בסביבה כגורם מרכזי להיווצרות אלרגיות, אבל תינוקות וילדים מפתחים תגובות אלרגיה בעקבות תגובות סטרס של הגוף אותן אינם מצליחים לשחרר. תגובת הלחץ נשמרת בזכרון הגופני וממשיכה "להקפיץ "את מערכת החיסון ומערכת העצבים המרכזית לשווא , במצביםנייטאליים ולייצר עוד ועוד סימפטומים.
אלרגיה יכולה להופיע בצורות שונות ולהתבטא במגוון סמפטומים במערכות ואיברים כמו:
במערכת העיכול. תופעות נפוצות הן הקאות, שלשול, עצירות, כאבי בטן, גזים ואיבוד התיאבון.
במערכת הנשימה. תופעות כמו נזלת או שיעול כרוניים, דלקות חוזרות במערכת הנשימה (דלקת ריאות, ברונכיטיס או אסטמה).
באוזניים ובעיניים. תופעות של דלקות אוזניים חוזרות והצטברות נוזלים באוזן התיכונה, שגורמות לזיהום וכאב וגם הפרשות מהעיניים
בעור. יובש, אקזמה, כתמים, פריחות והתנפחות של העור
כאבים לא מוסברים, שלד, שרירים, קשיים בריכוז וקשב עייפות ועצבנות יתר
ניר (שם בדוי), תינוק בן 5 חודשים, הגיע לטיפולי עם כתמים על העור בכל הגוף. בבדיקה מיוחדת שערכתי הסתבר שהוא חווה בהלה גדולה בתהליך לידה ארוכה ומסובכת. זה השפיע עליו תפקודית ורגשית, שיבש את שיווי המשקל הגופני והריגשי שלו ולמרות שהסביבה בבית היתה בטוחה, הוא המשיך לחוות לחץ, בהלה וחרדה. בנוסף הסתבר ששלשולים ועוויתות בטן מהן סבל, קשורים לתגובות אלרגיה למזונות ספציפיים אותם פיתח וקיבל דרך חלב אימו.
כשהוריו פנו לרופא הוא המליץ להימנע ממזונות החשודים כאלרגנים, וכשזה לא עזר הוא הפנה אותם לרופא מומחה באלרגיות לבדיקת שריטת עור. יש גם אפשרות לבדיקת דם לזיהוי נוגדנים במערכת החיסון.
הוריו של ניר חיפשו אלטרנטיבה וכך הגיעו אלי ,מאחר ופיתחתי שיטת אבחנה/טיפול טבעית ולא חודרניות לאבחון אלרגיות ורגישויות הנעזרת המערכת האנרגיה העדינה של הגוף. שיטה נקראת אייפק (Integrated Physical Emotional Clearing) ועד היום נעזרו בה אלפי אנשים בארצות הברית ובישראל.
באמצעות מבחן ביופידבק פשוט של מערכת השרירים, מצאתיאת הגורם לסימפטומים של ניר, אלרגיה לגורמים פיסיים ורגשיים ששיבשו תגובות מערכת החיסון שלו וגרמו להווצרות סימפטומים.
הרפואה הסינית קובעת שבמצב של תגובת אלרגיה נוצרות חסימות בערוצי אנרגיה ספיציפיים בגוף (מרידיאנים) ואילו גורמים לשיבוש והחלשות איברים ומערכות ולהתפתחות סימפטומים פיסיים. מבחן הביופידבק של השרירים לזיהוי אלרגיות מאפשר לבדוק באופן מהיר ומדויק אילו מזונות, חומרים, תרופות או לחצים רגשיים החלישו את גופו של הילד על ידי קבלת אינפורמציה מן הגוף. במהלך הטיפול הילד נוגע בחומרים שזוהו כאלרגנים, בזמן שהמטפל מעסה בעדינות נקודות אפוקומפטורה ספיציפיות. כתוצאה משתחררות חסימות שנוצרו בערוצי האנרגיה. הזיכרון הגופני שחומר הספציפי הוא אלרגן מזיק, מתעמעם ו/או נעלם, ומשם והלאה הילד מגיב אל החומר בצורה נייטרלית ללא תגובה שלילית וברוב המקרים יכול לאכול את המזונות שהיה אלרגי אליהם.
תינוקות וילדים מרגישים רגועים ונינוחים בטיפול זה כי הוא לא מערב כאב כמו סיכות, זריקות, משחות או כל התערבות אחרת שעלולה להיות לא נוחה לילד.
כשמתקיימת זרימת אנרגיה חופשית במרידיאנים מאפשרת לאיברים ורקמות חלשים להתחזק באופן טבעי ולתפקד באופו אופטימלי . זה נראה כמו פלא כי סימפטומים פשוט נעלמים.
תומר (שם בדוי), בן ה-8 הגיע למרפאתי עם אקזמה בעור וכאבי ראש חוזרים ונשנים שהרופאים לא הצליחו למצוא להם סיבה ומזור. בעזרת מבחן הביופיבק של השרירים נמצא שתומר אלרגי לתירס הנמצא כמעט בכל מזון מעובד בצורת קורנפלור. בכל פעם שמערכת העיכול שלו באה במגע עם תירס הוא הגיב בפריחות בעור וכאבי הראש .
טיפול אייפק עזר לגופו תומר לנטרל את האלרגיה לתירס וחלה להקלה משמעותית בכאביו והעור הבריא באופן ספונטני, ללא טיפול חיצוני של משחות.
תגובות אלרגיה מתמשכות מחלישות את המערכת החיסונית ומגבירות את הסיכון לדלקות וזיהומים. במשך השנים הגיעו אלי הרבה הורים מתוסכלים שילדם סבל מדלקות אזניים וכאבים חוזרים. טיפול אייפק מניב תוצאות מצוינות עם ילדים הסובלים מדלקות אוזניים, עיניים וגרון. מוקד הטיפול הוא הוא ניטרול "תגובת השווא" של המערכת החיסונית לחומרים המזוהים כאלרגניים וביטול האלרגיה. זה גם מאפשר למערכת החיסון לעבוד באופן יעיל , לחסל דלקת או זיהום באופן טבעי ולהימנע מדלקות חוזרות ללא צורך באנטיביוטיקה או בניתוח בכפתורים.
אם קראתם ושמעתם שאי אפשר להפטר מאלרגיות – זהו מיתוס .
כל המעוניין בטיפול טבעי ללא התערבות פולשנית, כירורגית או תרופתית. טיפול אייפק באלרגיות מתאים לכל הגילאים מינקות ועד זקנה. אף פעם לא מוקדם או מאוחר מידי להיות בריא!