האם ניתן לשפר את הכושר הגופני בישיבה?

האם ניתן לשפר את הכושר הגופני בישיבה?

האם ניתן לשפר את הכושר הגופני בישיבה? זו נשמעת שאלה מצחיקה. הרי צריך להפעיל את כל הגוף בתהליך התעמלות על מנת לבנות כושר גופני. זה על כל פנים מה שאנחנו מכירים. ובכן, אם פועלים בצורה מסויימת עליה ארחיב כאן, אנחנו יכולים ליצור כושר גופני גבוה של עבודת לב-ריאות, ללא מאמץ ובמצב רגיעה כשאנחנו יושבים, והכושר יבנה בתהליך נשימה נכון ויהיה שווה ערך לאימון בתנאי גובה הרים, כאילו שאנחנו מתאמנים בגובה של כמה קילומטרים שם האוויר דליל במיוחד.
נשימה לא נכונה יכולה להוביל לקוצר נשימה, מצב בו נתקשה לסיים פעילות גופנית מתונה ובהכרח נחווה ירידה מתמדת בכושר הגופני שלנו. בתהליך של אימון גופני מאומץ, אנחנו זקוקים לאספקת חמצן אופטימלית כדי לאפשר לשרירים שלנו לתפקד בצורה היעילה ביותר, לאפשר להוריד את קצב הלב ולשמור על רמת אנרגיה טובה בגוף.
נשימה נכונה היא המפתח לפיתוח כושר גופני טוב, לשרוף שומנים מיותרים בזמן האימון, למנוע סחרחורות ולהגדיל באופן כללי את הכושר. רוב האנשים מאמינים שפעילות פיזית היא הדרך האחת והיחידה את הכושר אליו אנחנו שואפים. אך זה לא נכון. ישנה דרך שונה עם תמיכה מדעית רצינית אשר אינה כרוכה בפעילות גופנית מאומצת ויכולה לשפר את הכושר הכללי שלנו כאשר אנחנו יושבים.
מדענים וחוקרים ברוסיה פיתחו מכשיר נשימה המאמן את הגוף לנשום בצורה יעילה,על ידי הגברת אספקת החמצן לכל תא ותא בגוף. מכשיר זה נקרא Frolov Respiration training device. מכשיר זה הינו פשוט אך עוצמתי, טבעי לחלוטין, ללא כל חומרים נילווים. השימוש במכשיר מחקה אימון כושר בתנאי גובה רב של מספר קילומטרים. הנשימה דרך המכשיר המתבצעת במצב רגיעה מוחלט וללא מאמץ מוגבר, מפתחת את רשת השרירים העדינה המקיפה את הריאות ושהיא הכרחית לקיום נשימה תקינה. האימון הנשימתי מורכב מפעם ביום נשימה לאורך 20-30 דקות בישיבה. התרגול בונה בהדרגה את סיבולת הריאות והינו עדין ומהנה. הרעיון הוא שתרגול נשימה עם מכשיר זה מאמן למעשה את הריאות למערכת הרגלי נשימה תקינה, ולאורך זמן אימון זה הופך להיות הרגל, והנשימה התקינה הופכת להיות אוטומטית.
מדהים לדעת שנשימה לא תקינה היא נחלת 90% מהציבור ולא רק קורית לאלו הסובלים מבעיות נשימה. הבעייה של נשימה לא תקינה מתבטאת בצורת נשימת יתר, ועל כך ארחיב בבלוגים הבאים.

דר. אורי קניג