אנרגיה וגוף נפש

אנרגיה וגוף נפש

אנרגיה וגוף נפש

דר. אורי קניג נובמבר 2005

מהי אנרגיה – הקדמה

לאורך הרבה זמן החשיבה התרבות המערבית את הגוף ואת הנפש ליישויות נפרדות. ישנן בנמצא ללא ספור תרופות, אמצעי ריפוי וסוגי טיפול המטפלים באופן נפרד בבעיות פסיכולוגיות ובבעיות פיזיות. ועם כל זאת, קיימות עדויות מצטברות שגוף ונפש, לא רק שמשפיעים אחד על השני, לא רק שהם מתייחסים אחד לשני בצורה ישירה, אלא, הם למעשה משלימים אחד את השני ביצירת יחידה שלמה אחת – גופנפש.

בימינו, קיים ידע ההולך וגדל בדבר הראייה ההוליסטית של קיומנו. טיפול IPEC הוא גישה טיפולית של גופנפש המטפלת באדם כמיכלול שלם. טיפול זה משתמש במערכת האנרגיה השוכנת בתוך כל יצור אנושי. מעבר לכך, טיפול IPEC מזהה ומסיר מחסומים בגוף ובנפש בשילוב של ידע מדיסיפלינות רפואיות שונות, כדי לקדם וליצור מצבים של ריפוי.

בין אם אתה פוגש לראשונה את שדה הטיפול באנרגיה ובין אם שדה זה מוכר לך, כאיש מקצוע באחד ממקצועות העזר לזולת או כחובב של הנושא, אנחנו מזמינים אותך לקרוא מאמר זה לאורכו, וכמו כן, לקרוא בכל חלקי אתר זה, כדי לקבל תחושה ברורה מהו טיפול באנרגיה, מהי אנרגיה ואיך חייך יכולים לקבל תפנית גדולה לחיוב ככל שתרשה לעצמך להתעמק בגישה זו. אנחנו עשויים לסייע בידך לפתוח חלון לתחום של בריאות ורפואה בדרכים חדשות ובלתי שגרתיות, העשויות לעזור לך להכיר יותר מקרוב את המוח התת מודע שלך, ולעזור לך (או למטופלים שלך במידה והינך איש מקצוע) לזרז ולייעל את תהליכי הריפוי, בגוף ובנפש.

מבוא

במשך 20 השנים האחרונות, גישה חדשה לנושאי בריאות והבראה החלה לשנות את שדה הרפואה. טיפולים באנרגיה החלו להתפתח ולהתרחב, מזמינים יותר ויותר אנשים לבחור בכיוונים אלו כבחירתם לקבל טיפול בבעיותיהם הפסיכולוגיות והגופניות כאחד.

בתחילת שנות ה 90, מכל הכסף שהוצא על תרופות ותוספי מזון בארצות הברית, יותר מ 90% של הכסף הוצא לרכישת תרופות ופחות מ 10% להוצאה על תוספי מזון.

במשך ה 15 שנים האחרונות, חל גידול יציב ומתמיד בכסף המוצא על ידי הציבור האמריקני על תוספי מזון, ונכון להיום, יותר מ 50% מהכסף מוצא על תוספי מזון, בה בשעה שהכסף המוצא על תרופות הולך ויורד. שינוי זה מוכיח בעליל כיצד משנה הציבור את טעמיו במעבר מהרפואה הקונבנציונאלית לשיטות טיפול שונות של הרפואה הטבעית.

ועם זאת, ככל שענפי הרפואה באנרגיה השונים טוענים שהם מכוונים לטפל בגוף ובנפש כאחד, נוצרו למעשה שתי קבוצות מטפלים עקריות: האחת, מתרכזת בטיפול בסינדרומים פיזיים, והשנייה מטפלת בסינדרומים פסיכולוגיים.

חיינו מורכבים משלושה מימדים:

1. אנטומיה 2. כימיה 3. פסיכולוגיה אשר באופן מתמיד פועלים זה על זה בקשרי גומלין:

1. אנטומיה כוללת את מכלול האיברים והרקמות של הגוף הפיזי

2. כימיה כוללת את כל התהליכים הפיזיולוגיים הקורים בגוף האדם, פונקציות של המערכות השונות, קליטה, עיכול וצריכה של מזונות, נוזלים ואוויר

3. פסיכולוגיה כוללת את הפעילויות הרגשיות והאינטלקטואליות, קליטת התרשמויות המובילה ליצירת תפיסות של העולם מסביב, יצירת התכוונויות המובילות להתנהגויות, כאשר כל אלו נעשים בו זמנית תוך עיבוד מתמיד של עבר והווה
כאשר אדם הסובל מסימפטומים פונה בבקשת עזרה, המטפל חייב להתייחס לכל שלושת המימדים במהלך הטיפול. רק פעילות גומלין מתמדת בין המימדים הזוכה להתערבות טיפולית מתאימה, יכולה להביא לריפוי מלא. בפועל, קיים נתק בעולם הטיפול בין שני המימדים הראשונים, אנטומיה וכימיה, לבין המימד השלישי, הפסיכולוגיה.
כאשר מטפל פיזי מעריך שהמטופל סובל מדיכאון, חרדות או איזשהו סינדרום נפשי, הוא יפנה אותו לפסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי. כאשר מטפל פסיכולוגי מעריך שהמטופל סובל מאיזושהי בעייה פיזית, הוא יפנה את המטופל לאחד המומחים שדות הטיפול בגוף – רופא, כירופרקטור, מרפא סיני, ועוד. אפילו שיתוף הפעולה בין המפנה והמומחה המקבל את ההפנייה מוגבל ביותר.
טיפול IPEC היא אחת מגישות הטיפול הנדירות העוסקת לעומק בכל טווח הנושאים של גוף ונפש, משלל הסימפטומים הפיזיים עד למיגוון הבעיות הרגשיות-קוגניטיביות.
לפני שנדון באופי הטיפול ב IPEC, בואו נבין את נושא האנרגיה.

היקום

כשמביטים אל השמיים למעלה בלילה, כל לילה, במשך שנים, במשך דורות, במשך אלפי שנים, אנחנו רואים את אותן תבניות של כוכבים, משתנות בהתאם לשינוי העונות, אך עדיין שומרות כל הזמן על אותו סדר. הכל נראה כאילו נמצא במצב נייח החסר כל תנועה, אך זה לא כך. בואו נדון בכמה נתונים:
הירח סובב סביב לצירו במהירות של 21 קילומטר לשעה (קמ"ש), ובה בשעה, סובב סביב לכדור הארץ במהירות של 3000 קמ"ש.
כדור הארץ סובב סביב לצירו במהירות של 1800 קמ"ש, ובה בשעה, סובב סביב לשמש במהירות של 107,000 קמ"ש.
מערכת השמש סובבת בתוך גלקסיית שביל החלב במסלול קבוע במהירות של 900,000 קמ"ש.
גלקסיית שביל החלב סובבת במסלול קבוע במרחב הגלקסיות הקרובות לה (טווח של 30 עד 150 שנות אור מהגלקסייה) במהירות של 1,100,000 קמ"ש.
האם אתם מתארים לעצמכם באילו מהירויות אנחנו דנים? הדבר המדהים הוא שבתוך כל המהירויות האדירות האלו, כל הפרופורציות של המרחקים, הפוזיציות, בין הירח לכדור הארץ, לבין כדור הארץ וכל גורמי מערכת השמש, לבין מערכת השמש ומרכיבי גלקסיית שביל החלב, לבין גלקסיית שביל החלב לבין שאר הגלקסיות מסביב לה, הכל נשאר קבוע לאורך מיליוני שנים, כאילו שהכל נטוע במקום ואין כל תזוזה של הגופים הנ"ל. התזוזות הללו מתואמות ביניהן בצורה מדוייקת, כמו ריקוד אינסופי עם אינספור משתתפים, וכך נשמר סדר שמימי, אלוהי בצורה הנשגבת מבינתנו.
מהו הכוח השומר את כל הכוכבים ומערכות הכוכבים בכזה סדר מופתי בתוך תנועתיות כל כך מהירה?
ולפני שנעסוק בשאלה זו, ראוי לעסוק בעוד פן אחד בו לא דנו עד עתה. האם אותם חוקים שבעליל קיימים ביוניברס, מתקיימים על פני כדור הארץ, או שמא, על כדור הארץ קיימים חוקים אחרים שאינם שותפים לסדר השמיימי אותו תיארנו למעלה. יש לשער שאותו סט שך חוקים קיים בכל מקום ביוניברס, כולל בכל התבטאויות החיים על פני כדור הארץ.
למשל אצל בני האדם, כל בני האדם בנויים בצורה זהה מבחינת מבנה האיברים ומערכות החיים שלהם בכל המקומות בכדור הארץ. מיקום האיברים והרקמות הוא באותו מקום ללא קשר למיקום גיאוגרפי, גזע, צבע העור וכדומה. הפיזיולוגיה וחילוף החומרים זהים לחלוטין. מרגע ההפרייה של הביצית על ידי הזרע, כל תא ותא יודע לאורך כל דרך התפתחות העובר ובשנות הגדילה לאחר לידת התינוק לאיפה הוא הולך ומה תפקידו במערך המתפתח של גוף-נפש.
היחסים בין האיברים והרקמות המקיפות אותם נשמרים זהים הגם שכל תא ותא בגוף מתחלף לחלוטין מבחינה פיזית פעם בשנה. האדם נראה כיחידה אחת סולידית כאשר הוא עומד ו/או כאשר הוא ישן אך למרות זאת, ישנה פעילות מתמדת בתוכו באיברים וברקמות. הלב פועם ללא הפסק, הריאות שואבות ופולטות אוויר ללא הפסק, הדם זורם בעורקים ובורידים במהירות אדירה, השרירים מתכווצים ומרפים, מערכת העצבים יורה פולסים חשמליים, המוח מעבד מחשבות, רגשות ורשמים ללא הפסק וכל תא בגוף רוטט בקצב ספציפי קבוע. קיימת תנועה מתמדת דינמית, אך הכל נראה יציב וקבוע, והפרופורציות בין כל מרכיבי הגוף נשמרות קבועות לאורך כל תהליכי החיים, במין סדר שמיימי. אותה שאלה אמורה להישאל שוב: מהו הכוח ששומר על הכל בסדר מופתי שכזה?

הזרימה המתמדת של האנרגיה

לאורך כל מהלך ההיסטוריה האנושית, בני האדם ניסו להסביר כוח זה. פיזיקאים הסבירו כוח זה במונחים של גרביטציה וכוחות מדידים. דתות הסבירו זאת באמצעות הסברים רוחניים של קיום כוחות על בלתי מוסברים. לא אכנס כאן לוויכוח הניצחי בין האבולוציה לבריאה כאשר בדיונים אלו, המשתתפים מנסים להסביר את עולם כלל התופעות תוך מתן הסברים שונים. לא אתן כאן הסברים כלשהם לתופעות עליהן דיברתי, אך מעבר לכך, אצפה בתופעות ואנסה לראות אותן כמות שהן. לתופעות המדוברות אקרא אנרגיה. האנרגיה זורמת ביציבות ובקביעות דרך כל הביטויים האורגניים והלא אורגניים על כדור הארץ, בכל תצורות החיים וביניהן, דרך הגיאוגרפיה של כל כוכב, בין הכוכבים, דרך מערכת השמש, בחלל בין כוכבי הגלקסיות, בין הגלקסיות השונות ובכל חלקי היוניברס.

האנרגיה מתבטאת בדרכים שונות: אש, רוח, חום, קור, מים, גזים, תנאי מזג האוויר, התפוצצויות, קרינה, חשמל, גלי רדיו, אלקטרומגנטיות, כוח המשיכה, ספקטרום האור, צמיחת צמחים, רטטים של תצורות החיים השונות, מחשבות, רגשות ועוד. סדר שמיימי זה נשמר מפני שלכל אובייקט ואובייקט יש קוד אנרגטי ספציפי.

מהירות האנרגיה ביחס לגוף-נפש

אלברט איינשטיין הפתיע את העולם בשנת 1905 כאשר הציג את תיאוריית היחסות. הוא הראה איך מסה ואנרגיה הם למעשה אותו חומר המתבטא פשוט בצורות שונות. הוא טען שחומר הוא אנרגיה קפואה בזמן. הוא מצא שהמהירות האולטימטיבית ביוניברס היא מהירות האור (בערך 300,000 קילומטר בשנייה). אם כך, מהירות האנרגיה האוחזת את כל היוניברס בצורה אחידה היא לפחות מהירות האור אם לא יותר מכך.
בניסיוננו להבין מושגי מהירות אלו, בואו נסתכל ראשית על כמה עובדות פשוטות:
1. מנוע מכונית סובב סביב לצירו במהירות של כמה עשרות סיבובים בשנייה כדי להסיע מכונית השוקלת כאלף
קילוגרם במהירות מקסימלית של 200 קילומטר לשעה.
2. מנוע של מטוס סילון סובב במהירות של כמה אלפי סיבובים בשנייה כדי להטיס באוויר מטוס השוקל כמה
עשרות טונות במהירות של כמעט 1000 קילומטר לשעה.
3. אין בידי האדם כל טכנולוגיה המסוגלת למדוד את מהירות הויברציה של התא החי; מהירות זו יכולה
להיות מספר מיליוני תנודות בשנייה.
4. נסו כרגע לדמיין כמה תנודות בשנייה אמור לעבוד אותו מנוע אדיר אשר מפעיל את היוניברס, וגורם לו
להיות תלוי בחלל לאורך ביליוני שנים?
אנרגיה מהירה זו היא הדבק המחזיק את כל התופעות ביוניברס בדר בה הן מופיעות. בעינינו מופיעה התפיסה שהכל נייח אך במציאות, הכל נמצא בתנועה מתמדת, תנועה מהירה ביותר, אך מתמדת. כאשר כל חלקי מערכות היוניברס מתאגדים יחדיו על ידי התנועה המתמדת הזו, היוניברס נעשה למעשה יחידה אחת שלמה המכילה בתוכה את הכל. ולכן, כאשר אנחנו מדברים על גוף או נפש, למעשה אנחנו מדברים על אותו דבר. הגוף והנפש הם שיקופים אחד של השני ואין בנמצא כל גבולות המפרידים בין שתי ישויות אלו, גבולות בהם הנפש מסתיימת ושם מתחיל הגוף או להיפך.

אנרגיה וחמשת החושים

לאורך ההיסטוריה האנושית, בני האדם היו מסוגלים לשלוט בחלקים גדולים של סביבת מחייתם. הם היו מסוגלים להשתמש באספקטים שונים של אנרגיה, מגילוי האש בימי קדם, דרך המצאת מנועי הקיטור ועד ליצירת מנועים הרבה יותר מורכבים; מגילוי החשמל, האלקטרומגנטיות, גלי רדיו, עד להתקדמות הטכנולוגית של ימינו של מטוסים, מחשבים, טיסות לחלל, שידורי לווינים, טלפונים סלולריים וכל ההמצאות הטכנולוגיות המקלות על חיי יומיום בחיים המודרניים.
בני האדם מתיחסים תמיד אל אספקטים אלו של האנרגיה כאל מובן מאליו. המצאות יום האתמול הפעימו אותם, אך הם התרגלו אליהן היום, וכבר מחכים להפתעות של מחר. אנשים מתמקדים על תופעות אותן הם קולטים באמצעות חמשת חושיהם, ובאופן טיבעי מתעלמים מתופעות אשר אינן נקלטות על ידי חמשת החושים (לדוגמא, קרניים אולטרא סגוליות או קרניים אינפרא אדומות), למרות שאנו יודעים שאנרגיה מתבטאת בהמון צורות. חמשת החושים עוזרים לנו להתמצא ולהסתדר עם דרישות הסביבה בה אנו נמצאים; אנחנו רואים עצמים, שומעים אותם, מריחים אותם, נוגעים בהם וטועמים אותם. אנו מסוגלים להבחין בין תצורות, בין מצבי צבירה אשר הם ברי אבחנה על ידי חמשת חושינו ולחלוטין מתעלמים משאר התופעות. הטכנולוגיה המודרנית עוזרת לנו ליהנות ממכשירים המספקים שירותים הנשענים על תופעות אותן איננו מסוגלים לקלוט בחמשת חושינו וזאת על ידי תרגום הביטוי האנרגטי של התופעות הבלתי נתפסות יל ידי חמשת החושים לביטוי הנתפס על ידי חמשת חושינו. ועם כל זאת, הטכנולוגיה לא שיפרה במאומה את יכולתנו להרחיב את טווח התפיסה של חמשת חושינו, ואולי אף הקטינה טווח זה.
הדוגמא הקלאסית בימינו היא הטלפון הסלולרי. אנחנו מאוהבים בו, תלויים בו ותוהים בליבנו איך יכולנו לחיות בלעדיו? טכנולוגיה זו נתפסת כמובן מאליו ורק מעטים יקדישו זמן ומחשבה בניסיון לקלוט את הפלא של קולות ותמונות בלתי נראים באמצעות חושינו, העפים באוויר לתוך מכשיר הטלפון הסלולרי.

אנרגיה ופרספקטיבה היסטורית של שדה המחקר

ובכן, בשעה שרוב בני האדם לאורך ההיסטוריה האנושית היו ועדיין, עסוקים בשיגרת חייהם, נשענים לחלוטין על העולם בדרך בה הוא נתפס באמצעות חמשת החושים, תמיד היתה קיימת, ועד עצם היום הזה, קבוצת אנשים סקרנית, חקרנית, שלא היתה מוכנה לקבל את העולם בדרך בה הוא נתפס על ידי חמשת החושים, כאמת המוחלטת של חיינו. קבוצות אנשים אלו נקראות חוקרים, ותוצאות עבודתם המחקרית ידועות לנו לאורך ההיסטוריה של המין האנושי. בין קבוצות אלו נמצא את הסינים הקדמונים אשר גילו את אנרגיית החיים לה קראו צ'י לפני כשבעת אלפים שנים והמציאו את גישת הטיפול הנקראת אקופונקטורה. נמצא בקבוצות אלו גם את הפילוסופים והמדענים היוונים שמצאו לפני יותר משלושת אלפים שנים אמיתות בסיסיות על אנרגיה ואיך לשלב אמיתות אלו לשדה הרפואה של אז. כמובן שם בולט מלפני כמה מאות שנים הינו אייזיק ניוטון שבאמצעות התפוח הנופל הוכיח את קיום כוח המשיכה ואשר חלק מהנוסחאות המתימטיות שהגה משמשים מדענים עד היום. אלברט איינשטיין חבר את תורת היחסות בתחילת המאה העשרים ונתן הסברים עמוקים להתבטאות האנרגיה בחיינו.
רשימות המדענים שתרמו להתפתחות ההבנה האנושית את מושג האנרגיה היא גדולה אך הייתי רוצה להתרכז כאן במספר שמות חוקרים שתרמו תרומה אדירה להבנת מושג האנרגיה וכיצד היא משתלבת בחיינו.

מחקרים בצמחים

ספר בשם החיים המיסתוריים של הצמחים התפרסם בתחילת שנות השבעים. הסופרים של הספר טענו שלצמחים יש מידה מסויימת של מודעות בצורה של אנרגיה מיוחדת שאינה דומה בשום צורה למודעות של בני האדם. הם דיווחו על מחקרים רבים שנערכו על ידי חוקרים מכל העולם אשר מצאו שצמחים מקרינים אנרגיה מיוחדת כאמצעי תיקשורת עם סביבתם.
מרסל ווגל, מומחה בעל שם עולמי לקריסטלים (הוא הגה כעובד חברת IBM, את רעיון הקריסטל הנוזלי שעליו מתבססים המסכים הציבעוניים של המחשבים, טלפונים סלולריים, מסכי DVD ועוד) התמחה בעבודה אנרגטית עם קריסטלים. הוא החליט לבדוק את אותם עקרונות אנרגיה על צמחים. הוא מצא שצמחים "נעלבים" ממחשבות שליליות של אנשים עליהם ו/או מכוונותיהם של אנשים להרע לצמח, ובה במידה יכולים להרגיש שמחה כשלאנשים יש כוונות חיוביות כלפיהם. הוא לקח עלים תלושים ושם אותם על צלחות; הוא שם חלק מהצלחות בצד אחד של חדר ונתן לעלים תשומת לב יומיומית של חיבה והסתכלות והתפעלות מהם. הוא שם את החלק האחר של הצלחות בחלק אחר של החדר אך לחלוטין לא התייחס, התעלם ולא הקדיש שום מחשבה עליהם. שתי קבוצות העלים לא קיבלו מים. הקבוצה שקיבלה את תשומת הלב נשארה ירוקה ובחיים מספר ימים בעוד בקבוצה השנייה, העלים נבלו תוך יום.
קלייב בקסטר, מומחה בעל שם לעבודה עם גלאי שקר, השתמש באותו גלאי שקר שבשירות המשטרה למדידת האנרגיה המופקת מצמחים במצבי ניסוי שונים. גלאי שקר הוא למעשה מכשיר המודד את רמת הזרם החשמלי העדין המופק מעור הנבדק; העור של כל אדם מפיק זרם חשמלי עדין ברמה ממוצעת אך כאשר אדם משקר, מערכת הלחץ שלו נכנסת למצוקה הגורמת להפקת זרם חשמלי חזק יותר למטרות התגוננות. כל הזרמים מתורגמים לרישום של מחט עם דיו הרושמת את זרימת החשמל על גליל נייר מסתובב. קלייב בקסטר בניסוייו, מצא שהאנרגיה המופקת מצמח אחד היא מאד מיוחדת לכל צמח בנפרד, ולפעמים, הוא מצא אפילו שהאנרגיה המופקת מעלה אחד של צמח יכולה להיות שונה מעלה אחר של אותו צמח. הוא בחן מצבי התכוונות נפשית שונים של חוקרים כלפי צמחים.
הוא בחן תחת ההתכוונויות הבאות:
1. התכוונות לאהוב את הצמח.
2. התכוונות לקרוע את הצמח לגזרים.
3. התכוונות לשמור את הצמח שלם אך בו זמנית חשיבה לא אמיתית של התכוונות לקרוע את הצמח לגזרים.
4. התכוונות לקרוע את הצמח לגזרים אך בו זמנית חשיבה לא אמיתית של התכוונות לשמור אותו שלם .
קלייב בקסטר מצא על פי רישום הדיו על גליל הנייר, שהעלים תמיד הגיבו במצוקה לכוונות הרעות כלפיהן שהיו אמיתיות. העלים זיהו איום אמיתי ו"לא התרגשו" מאיום מדומה. העלים תמיד "התרגשו" בגליות שונה על גבי הנייר מכוונות חיוביות כלפיהם.
מרסל ווגל למד בעיון את תוצאות מחקריו של קלייב בקסטר והחליט לחזור על ניסוייו. הוא אכן חזר והוכיח את מיצאיו של קלייב בקסטר כתקפים אך הוא גילה בתוך כך תגליות מעניינות אחרות. הוא נתן למספר תלמידים שלו לערוך ניסויים אלו על הצמחים ומצא שחלק מהחוקרים, למרות שערכו את המחקר בצורה דומה לאחרים ומילאו את כל ההוראות, לא הצליחו להשיג כל תוצאות. בראיינו את החוקרים הנ"ל הסתבר לו שהם לא האמינו בכל "השטויות האלו" ולכן מחקריהם היו מכניסטים. הוא הסיק מכך שהצמחים אינם מתייחסים לגישה מכניסטית ושלא נוצר קישור אנרגטי בין החוקר לצמח.
מחקרים אלו ורבים הדומים להם מחזיקים בתוכם את ה"סוד" לריפוי אמיתי; ההתכוונות הפנימית של המטפל ושל המטופל יקבעו את תוצאות הטיפול. ההתכוונויות הן המסלולים דרכן כלל אנרגיית היוניברס מתחברת אל המרכז הריפויי הנמצא בכל אדם. בשנותי כמטפל וכמורה, המימצאים הללו של מרסל ווגל אושרו בחוויותי הטיפוליות פעם אחר פעם. מטפל מוכשר המבצע את טכניקת הטיפול כהלכה אך ליבו אינו נמצא עם האמת החבויה בטיפול באנרגיה לא ישיג תוצאות טיפוליות רצויות.
גרי שוורץ, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריזונה, החליט לעקוב אחר ממצאים שונים שפורסמו בספר החיים המיסתוריים של הצמחים. בשנת 2003 הוא החליט לחקור את נושא האנרגיה בצמחים. הוא שם מצלמה מתוחכמת המשמשת לצילום גלקסיות, בתוך קופסא אטומה לאור וקופסא זו הוא שם בחדר חושך כך שהוא השיג חושך אופטימלי. הוא הניח עלים על צלחת בתוך הקופסא וצילם אותם לאחר ששהו בחושך המוחלט במשך מספר שעות. בצילום הוא פתח את הצמצם לשעות והתמונות שהתקבלו הראו את כל המרקם העדין של מבנה העלים מואר כמו רשת. כאשר חזר על הניסוי והניח עלים שנקרעו, הוא מצא שרוב האור היה קרוב לשוליים שנקרעו.
הוא הראה בניסויים אלו שני ממצאים:
1. כל צורות החיים האורגניות מקרינות כל הזמן אנרגיה.
2. כאשר צורת חיים אורגנית עוברת פציעה (עלה קרוע), היא מארגנת את משק האנרגיה שלה מחדש ושולחת את מירב האנרגיה לאיזור הפגוע (כמו בפעילות המערכת החיסונית) כדי ליצור ריפוי.

מחקרים בטיפולים באנרגיה

צורות שונות של טפולים עם מגנטים התגלו לפני מאות ואלפי שנים. תרבויות עתיקות השתמשו בסוגי מגנטים ואמבר לטיפולים באנשים חולים. בימינו, אנחנו עדים למספר רב של טיפולים באמצעי אנרגיה כמו רייקי, מגע בריאות, טיפולי קוטביות, טיפולי טיפופים ועוד. אני מעוניין כאן לעבור על מספר אספקטים של טיפולים באנרגיה ומחקר.
בשנת 1773, אנטואן מסמר החל להזיז מגנטים סמוך לגוף של מטופל שלו; זה יצר תגובה חזקה של אנרגיה שנעה בגוף המטופל. הוא ביצע זאת על מספר לקוחות וגילה תופעה זו אצל כולם. מאוחר יותר, הוא מצא שהוא יכול ליצור אותה תופעה על מטופליו על ידי העברת ידיו סמוך להם ללא מגנטים. בשנת 1779 הוא פירסם את ספרו "זיכרונות על הגילוי של מגנטיות חייתית", בו הוא דיווח על מספר רב של ניסויים וממצאים בשיטות טיפול אלו.
במשך כמאתיים שנים, משנות 1700 המוקדמות עד לשנות 1900 המוקדמות, טיפולים בחשמל היו נפוצים ומספר רב של מכשירים טיפוליים הומצאו לצורך סוג זה של טיפול. טיפולים אלו היו מאד פופולריים וטענות שונות הושמעו בקשר לכמה יעילים טיפולים אלו היו להשגת תוצאות ריפויות מדהימות.
בתחילת המאה העשרים, הממשלה האמריקאית התערבה בתחום הטיפולים בחשמל מכיוון שטיפולים אלו לקו בחסר של סטנדרטיזציה רפואית של תוצאותיהם, וכתוצאה של התערבות זו, הטיפולים בחשמל הוכרזו כלא חוקיים ונעלמו למשך שנים ארוכות. משנות השמונים ואילך החלו טיפולים אלו עם מכשירים חדשים שהומצאו, לצוץ מחדש בשות הטיפול השונים.
חוקר מאד ידוע בשדה המחקר של טיפולים באנרגיה היה הרולד בר, פרופסור לאנטומיה מאוניברסיטת יל, בין השנים 1933 עד לשנת 1973. כמו הרבה מדענים של זמנו, הוא נסה לפצח את ה"קוד" של התא החי, איך התא מקבל את פקודותיו להיות תא של איבר זה ולא אחר, ואיך התאים המקובץ מקבלים את פקודותיהם לגדילת הגוף.
הוא היה בטוח ששדות אנרגטיים מרובים שולטים בכל האספקטים של החיים של גופנו, ושכל פעילות בגופנו, של בריאות או של חולי, יכולה להיות מזוהה. באמצע שנות השלושים של המאה העשרים הוא בחן רעיונות אלו בשני כיוונים:
1. הוא דיווח על ממצאים שניתן לזהות ביוץ של אישה על ידי שימוש בכלי חשמלי המסוגל למדוד את כמות החשמל העדינה המופקת
מהגוף מיום ליום לפני הביוץ; כאשר הביוץ נגמר כמות החשמל הנמדדת נופלת למטה בצורה משמעותית.
2. הוא דיווח על ממצאים בהם יכול היה למדוד תהליכים סרטניים במקומות שונים בגוף שיצרו שם שדות חשמליים מיוחדים ושונים
משאר השדות החשמליים שבגוף. הוא זיהה שדות חשמליים אלו על ידי שימוש במכשיר חשמלי מיוחד שעבר תהליכי סטנדרטיזציה.

בשנות השלושים, המחקרים שלו לא יכלו להישנות על ידי חוקרים אחרים ורעיונותיו, לכן לא קיבלו תשומת לב רצינית של הקהילייה המדעית. בסוף שנות התישעים ובתחילת שנות האלפיים רעיונות אלו מקבלים חיזוקים מדעיים על ידי חוקרים המסוגלים להיעזר
בטכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, ובכך הם מראים שהרולד בר פשוט הקדים את זמנו.
חוקר אחר בשדה האנרגיה הוא גרי שוורץ, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריזונה. הוא ביקש מקבוצת מטפלי רייקי לתת טיפול לבקטריות E-COLI שהושמו בתוך צלוחיות זכוכית. בכל צלוחית נמדדה כמות שווה של הבקטריה לפני הטיפול. המטפלים התבקשו להעניק טיפול חיובי לבקטריות, ללא כל מגע פיזי בצלוחיות ובתוכן הצלוחיות. למותר לציין שמה שמטפלי הרייקי ראו זה נוזל ותו לא. הבקטריה יכולה להיראות רק דרך מיקרוסקופ רב עוצמה. לפני ואחרי הטיפולים בבקטריה, כל מטפל מילא שאלון שמדד את הדימוי העצמי של המטפל. הממצאים של ניסוי זה היו מדהימים:
1. בסביבות 60% של צלוחיות, מספר הבקטריות שבהן גדל באופן משמעותי מהרמה שלפני הטיפול שארך 45 דקות.
2. בשאר ה 40% של הצלוחיות, כמות הבקטריה ירדה בצורה משמעותית או נשארה זהה למספר שלפני הניסוי.
3. בקבוצת ה 60%, בסביבות 50% מהם הרגישו יותר טוב על עצמם בסיום הטיפול לעומת הדרך בה הרגישו על עצמם לפני הטיפול.
4. בשאר ה 50% לא חל כל שינוי ביחס לדרך שה הרגישו ביחס לעצמם.
5. בקבוצת ה 40%, 60 % מהם הרגישו רע יותר על עצמם בסיום הטיפול בהשוואה לדרך שהם חשו על עצמם לפני הטיפול. · בשאר ה 40% של קבוצה זו, לא חל כל שיוי בדרך בה הם חשו כלפי עצמם.
זה נשמע מרתק; מטפל רייקי מעניק אנרגיה חיובית לבקטריה (בחוויתו הסובייקטיבית, הוא מעניק אנרגיה זו לצלוחית מים כי זה מה שהוא מסוגל לראות), ובסיום הטיפול מרגיש טוב ביחס לעצמו או רע ביחס לעצמו בהתאם לתוצאות גדילת מספר הבקטריות בצלוחיות;
זהו הכוח של האנרגיה הפועלת על המוח ועל החומר האורגני החי.

 

אנרגיה וריפוי

מחסומים אנרגטיים ומחלות

שדה הרפואה המודרנית מורכב משתי פילוסופיות; הרפואה המערבית והרפואה הטיבעית. הרפואה המערבית מתמחה העיקר בניתוחים ובמרשם תרופתי. רפואה זו נשענת בעיקר על מדע ומחקר והכלים לטיפול במחלות הם מעשיים וממשיים. שדה הרפואה הטיבעית מורכב מקובץ של הרבה שיטות אשר אינן מאוגדות בהכרח תחת תיאוריות וטיפולים דומים. בהרבה מהגישות של הרפואה הטיבעית המושג המרכזי בקשר לריפוי הוא אנרגיה. שיטת הריפוי העתיקה מכולם, בת אלפי שנים, היא האקופונקטורה. הרבה שיטות טיפול טבעיות הן למעשה פיתוחים שנובעים מתורת הריפוי הסינית הקדמונית. במאה ה 18 התפתחה ההומאופתיה (דומה לדומה מרפא) ומאוחר יותר האוסטאופתיה, הכירופרקטיקה, הפסיכותרפיה והקיניסיולוגיה.
טיפולים באנרגיה עובדים באמצעות כוחות הטבע; תזונה מאוכל מלא, תחושות הגוף הטיבעיות, רוח האדם המתבטאת בדיבור ודימיון, פעילות מערכות ואיברי הגוף וההקשרים של האדם לסביבתו. האמונה הבסיסית של הרבה טיפולים באנרגיה היא, שבאדם קיימת מערכת פנימית של ריפוי עצמי המסוגלת לתקן ולהבריא את המערכת בזמן מחלה ו/או פגיעה, אם תנאים מתאימים מתקיימים. מערכת זו מקודדת בתוך ה DNA של כל תא בגוף האדם.
כאשר כל מערכות גוף-נפש מאוזנות מבחינה אנרגטית בתוך האדם, והאדם מאוזן אנרגטית עם סביבתו, זהו מצב בו קיימת בריאות אופטימלית. כל הפרעה בזרימת האנרגיה, כל מחסום לאורך מסלולי האנרגיה (מרידיאנים), בכל מערכת ו/או איבר, יגרום להיווצרות מחלה. כל סימפטום, בגוף ו/או נפש, מורה על פרשנות מסויימת, על מסרים שהגוף מנסה להעביר דרך סימפטומים אלו בדבר אופי המצב הבריאותי המתפתח.

כוח המלים

מלים הן האמצעים שלנו לתקשר; אנשים משתמשים בשפה שלהם כאמצעי מרכזי להעביר את הבעותיהם לאחרים. מלים יכולות להיות מבלבלות לפעמים, כאשר הן אינן משקפות במדוייק את המסרים שהאדם התעתד להעביר באמצעותן. כל מסר מעביר בו זמנית תוכן ואנרגיה. יש מלים הבאות מהמוח המודע ואחרות באות מהמוח הלא מודע.
המוח הלא מודע מנסה באופן קבוע להתרחק מכאב ולחפש הנאה. לפעמים, הנאה מתפרשת על ידי המוח הלא מודע כהפסקת כאב. זוהי תכונה מולדת המוטבעת ב DNA של גוף חי. אצל בני האדם, מרגע היווצרותם, דרך ההריון ולידתם, לאורך כל אירועי הילדות, לאורך כל אירועי החיים, כל זמן שהאדם חי, המערכת הלא מודעת תנסה ללא הפסק להימנע מכאב ולחפש הנאה.
חוויות החיים מתנות את האדם לאהוב אירוע מסויים כי הביא עימו הנאה או לתעב אירוע אחר כי הביא עימו כאב. החוויה נזכרת ומתוייקת מבחינה אנרגטית ביחד עם עוד הרבה מרכיבים אנרגטיים שהיו בסביבת האירוע. חוויה זו מתוייקת ומקודדת עם חוויות דומות וכך יוצרות תפיסה רחבה של חוויות דומות וכך נוצרות הכללות במוח הלא מודע. הקידוד נערך בצורה של דימוי ומוצמדות לדימוי מלים מתארות. חוויות מהתקופה של לפני השפה מקודדות כדימויים בלבד, אך מאוחר יותר בחיים, כשצריך לתאר את הדימוי ולשלוף אותו מהמוח הלא מודע, שפת המלים תתגייס לשם כך.
לאהוב או לתעב את החוויות הללו, אלו תהליכים לגמרי סובייקטיביים. לדוגמא, ילד אשר רגיל לקבל מעט מאד תשומת לב איכותית מהוריו שם לב שכשהוא מתרגז, הם מעניקים לו יותר תשומת לב, ונעשים יותר עירניים לצרכיו הרגשיים. ילד זה עלול לפתח חיבה פנימית למצבים בהם הוא מתרגז ובמקביל, ילמד לאהוב את המילים הכועסות. כאשר מאוחר יותר בחייו, ילד זה יהיה כמבוגר בטיפול פסיכולוגי, הוא עלול להשתמש במילות הכעס מתוך חיבה למלים אלו. המלים ישמעו בתוכנן שליליות אך לו הן יביאו אסוציאציות חיוביות.
לכן, זה קריטי להקשיב באוזן בוחנת את המלים שאדם בוחר לתאר את הסימפטומים שלו. המלים חשובות; הן הייצוגים של תהליכים פנימיים העלולים להיות בהרבה יותר מורכבים בתוך גוף-נפש האדם. המלים יכולות לתאר ישירות את הכאב; הן יכולות לתאר אסוציאציות של תרחישים דומים משנים קודמות כאשר כאב דומה קרה. המלים יכולות לתאר לפרטים את הסימפטומים הכואבים, ותיאור זה יכול לשמש כמנגנון הגנה כנגד רכישת תובנה עמוקה יותר של הסיבה האמיתית לסימפטום.
לדוגמא: אדם מתלונן על בחילות מהן הוא סובל בכמה ימים האחרונים, ומתאר את הסימפטומים שלו בדרך הבאה: "אני מרגיש שהקרביים שלי צורחים לצאת החוצה". זוהי לא דרך רגילה בה סובל ממוצע מבחילות יתאר את מחלתו. מטפל IPEC ינסה לקבל קריאת אנרגיה דרך מבחן שרירים כדי להבין מה האדם מנסה להביע בצורה אנרגטית לא מודעת, באמירה זו.
אנשים תחת השפעת כאב נמצאים במצב מודעות נמוך יותר מאשר אלו שאינם תחת השפעת כאב. לכן, במצב כאב, המלים יכולות להישמע כמו "סלט מלים". מטפלים מנוסים עלולים להתייחס למלים מבולבלות אלו כאל שטויות. אך מלים אלו, יכול להיות שהן נשלחו ישירות מהמוח הלא מודע כדי להביע דברים ישירים הקשורים לסיבות להיווצרות ההסימפטומים, כמו קריאה לעזרה.
מבחן שרירים יעזור לאשר את ההשערה שהובעה בפיסקה הקודמת ויעזור ליצור הערכה מוצקה כדי להגיע אל השורה התחתונה של הסימפטום. מטפל מנוסה בשיטות אחרות עשוי לשער קשיים בעיכול או איזשהו קושי במערכת העיכול. מטפל IPEC לא יעשה כל השערות לפני שסיים את ההערכה הראשונית. הוא עשוי למצוא אולי סיבה לחלוטין שונה דרך השימוש במבחן שרירים ואולי התרחיש הבא עשוי לקרות: האדם סבל לאחרונה אובדן פסיכולוגי קשה שהחליש את ריאותיו ואלו נחלשו בצורה דרמטית על ידי תהליך האבל הפיתאומי. כתוצאה מכך, המעי הגס התגייס לעבודת יתר כדי לפצות על חולשת הריאות. אם אכן מבחן שרירים יאשר תרחיש זה, אז אולי תלונת נמטופל "אני מרגיש שהקרביים שלי צורחים לצאת החוצה", נשמעת הגיונית, מבחינה אנרגטית ולא בהכרח מבחינה אינטלקטואלית.
זה בלתי אפשרי באינטראקציות היומיומיות לעצור ולחשוב על המלים שאנשים אומרים. אך כשזה בא למצבי מחלה, לפני שהרופאים הקונבנציונאליים קופצים על החולה ולהציפו בתרופות, תוספי מזון, הצעות ופרשנויות, זה אפשרי שמטפל מאומן יתחיל את התהליך המדוייק של הקשבה לתיאור תלונת המטופל, איך הוא מרגיש, מתי זה התחיל, מה התחושות, מתי, איך, ובאיזו חומרה הוא סבל מסימפטומים דומים בעבר, ועוד שאלות שישפכו אור על הבעייה. אם מטפל זה היה מומחה במבחן שרירים, הוא לא היה צריך לנחש, להעריך, להבין את מצב המטופל, אלא, היה צריך לחוש את האנרגיה שלו. אולי זה לא מפתיע בתרבות הרפואה המודרנית של היום לשמוע הרבה מטופלים מתלוננים שהם מרגישים רק "מספרים" ולא בני אנוש, בעיני הרופאים המטפלים בהם.

מולקולת החיים

כשצופים בתינוק חדש, זה נראה ברור שהוא נולד כאשר הוא מצוייד עם תכונות בסיסיות של קצב, מצב רוח ורגשות. מהות זו היא הגרעין אליו יתחברו בהמשך חוויות חייו השונות וכך תיווצר אישיותו. כאשר חוויות החיי זורמות ללא הפרעות, התקשורת עם ההורים היא ברורה ומובנית לאורך כל שנות גדילת התינוק דרך ילדותו וגיל ההתבגרות ועד להיותו אדם בוגר. כאשר התזונה שלו היא נכונה, בריאה ומספקת, וכאשר הילד נחשף רוב הזמן לסביבה חיובית ומקבלת אותו, הוא יגדל להיות אדם מבוגר בריא.
כל חסך משמעותי ו/או סטייה משמעותית מהתנאים האופטימאליים המתוארים כאן, הפוך אותו בה במידה למבוגר פחות בריא. כאשר האדם המבוגר הופך להיות חולה, בגופו או בנפשו, והוא מחפש עזרה, כל עזרה שתוגש לו שלא תכלול את מכלול ההיבטים של האיחוד של גוף-נפש, תהיה חלקית בלבד והאדם עלול למצוא עצמו מבלה זמן רב בלצוד סימפטומים מתחלפים ללא קבלת עזרה שלמה וממשית למחלתו.
חוויות החיים, מינקות דרך כל שלבי ההתפתחות של החיים, קובעים את נטיותינו להיות חולים ו/או בריאים. כל תא ותא בגוף פועל בכל רגע נתון, בין אם ברמת הגוף ובין אם ברמת הנפש, באותו סדר פעילות, כאשר סדר זה הוא נתון קבוע. חוויות החיים יקבעו היכן בתוך הסדר הזה חלה התערבות שלילית, היוצרת מחסום העוצר או מאיט את זרימת אנרגיית החיים. כאשר מטפל IPEC מזהה חסימות אנרגטיות אלו ועוזר לשחרר אותן, זרימת אנרגיית החיים מתחדשת, והסדר הקבוע של רמת הפעילות האנרגטית חוזר לכנו, והבריאות משתקמת.
אכנה סדר זה של פעילות תוך תאית, בשם מולקולת החיים, השרשרת הבסיסית של פעולה ותגובה הרוטטים דרך כל חוויות חיינו, הביולוגיות והפסיכולוגיות:
סדר השרשרת מורכב משישה שלבים: ספיגה – עיבוד – מסקנה – התכוונות – החלטה – פעולה
כאשר כל סוג פעולה פיזיולוגי או פסיכולוגי קורה, ראשית אנו סופגים באופן אובייקטיבי את אשר לקחנו לתוכנו, מזון שייספג בקיבה, או רישום של מראה או צליל שייספגו במוח. אז אנו עוברים לתהליך של עיבוד בו אנחנו משווים את מה שנספג ללספיגות ישנות; אם זה מזון, הגוף יערוך השוואה מיידית של אנרגיית המזון שנספג זה עתה לזיכרון של מזונות דומים או שוים מן העבר. אם זו התרשמות פסיכולוגית, בתהליך עיבוד דומה בנק הזיכרונות של כל האירועים יערוך השוואות בין הרישום החדש לרישומים ישנים. תהליך העיבוד יסתיים ביצירת מסקנה האם האנרגיה של המזון או ההתרשמות הם חיוביים בשבילנו או שליליים בשבילנו. כאשר נוצרה מסקנה, מערכת הגופנפש יוצרת התכוונות הנובעת ישירות מן המסקנות שנוצרו. התכוונות היא מעין שלב ביניים המוביל את המערכת לקבל החלטה באשר לאנרגיה שנספגה. כאשר ההחלטה התקבלה המערכת פועלת בהתאם להחלטה.
שלבים אלו הם המרכיבים הבסיסיים של כל תהליך פיזיולוגי או פסיכולוגי במערכת גופנפש והם פועלים במהירות גבוהה ביותר, אולי במהירות האור. מבחן שרירים יוכל לעזור באיתור תקלות בסדר זרימה זה. תקלות יכולות לקרות בכל שלב ושלב; יש אנשים שקשה להם ספיגת מזונות מסויימים ו/או רעיונות מסויימים; הם יכולים לחטוף בחילה רק מהמחשבה שהם יאכלו אוכל כזה או אחר או שהם ירגישו דחייה עזה לראות סרט או לשמוע דעה מסויימת. ישנם אלו שחווים קשיים בתהליך העיבוד; הקיבה אינה מסוגלת לצאת מתהליך העיבוד למסקנה אלא, ממשיכה "לקרקר" ולעשות השוואות לאנרגיות ישנות. וברמה הפסיכולוגית האדם אינו מסוגל להתקדם ליצירת מסקנה על הדיעה ששמע, על הסרט שראה. המחשבות מעבדות את החומר והוא כמו נתקע בגיר, אינו מסוגל לגבש מסקנה, האם זה טוב או רע בשבילו. תקלות בתהליך המסקנה יכולות להיות מגווונות; מסקנות יכולות להיות מוטעות, לטוב או לרע, יכולות להיות מספר מסקנות הנוגדות אחת את השנייה, מתחלפות ביניהן ועוד. הקושי שיכול לקרות בתהליך ההתכוונות הוא שלאדם לא תהיה אנרגיה חזקה ליצור התכוונות שתואמת את עוצמת המסקנה; אם אדם פגש אדם אחר ומסיק שהאדם האחר פגע בו, ההתכוונות יכולה להיות חלשה, אולי מפחד מהאחר, אולי מחולשה באסרטיביות, וכך מסקנה שלילית כלפי אדם אחר לא תוביל בהכרח להתכוונות הרצוייה, למשל נקיטת זהירות. וכך גם תיווצרנה התקלות האפשריות בקבלת החלטות; כאשר המערכת צריכה להחליט מה לעשות עם המסקנות וההתכוונות, יכול לחול שיתוק בו נפגוש אנשים אשר אינם מסוגלים להחליט למרות שהם מבינים בשכלם שהחלטה זו או אחרת תהיה חיובית בשבילם. התקלות הקורות בשלב הפעילות גורמות לאנשים שהחליטו החלטות לא לבצע אותן. כל תהליך מולקולת החיים כבר קרה ומה שצריך זה להוציא החלטות שהתקבלו אל הפועל וזה לא קורה.
מטפל IPEC יכול לזהות במקרים סבוכים החוזרים על עצמם, באיזה שלב חל עיוות בתהליך הזרימה של מולקולת החיים, מהי איכות התקלה, במה היא קשורה, דרכים לתיקון התהליך ותיקונו.

זיהוי מחסומים אנרגטיים

בני האדם לאורך כל ההיסטוריה האנושית התמודדו עם בעיות של בריאות וחולי באותה המידה בה בני אדם מתמודדים עם שאלות אלו בתקופה המודרנית. במזרח, לפני אלפי שנים, הסינים גילו את אנרגיית החיים והדרך בה היא מתחברת לגוף-נפש האדם; הם כינו אנרגיה זו בשם צ'י. הם גילו מאות נקודות על גוף האדם המשמשות כמו צמתות אנרגטיות ועובדות כמו אנטנות ומחברות את האדם ליוניברס. הם כינו נקודות אלו בשם נקודות אקופונקטורה ומצאו שנקודות אלו מסודרות בתבניות של מסלולים לאורך הגוף. הם איפיינו מסלולים אלו כמסלולי אנרגיה אותם כינו מרידיאנים. המרידיאנים ונקודות האקופונקטורה אינם מזוהים בגוף האדם באופן אנטומי אך הם קיימים שם כצמתות אנרגטיות ואמנות החדרת סיכות לנקודות אלו כאמצעי לריפוי ממחלות, יוכיח את קיומן.
בימינו, הטכנולוגיה המציאה הרבה מכשירים מתוחכמים המסוגלים לזהות בקלות את נקודות האקופונקטורה, לקרוא את האנרגיה העדינה המופקת ממסלולי המרידיאנים, ולזהות מחסומים אנרגטיים במערכות שונות בגוף ובנפש.
אך אם אנו רוצים לסמוך על יכולותינו האנושיות ולשלב ידע ישן עם האינטואיציה שלנו, אחת הדרכים העיקריות לזיהוי מחסומים אנרגטיים תהיה באמצעות מבחן שרירים. זהו מבחן מאד סובייקטיבי המסוגל לייצר תוצאות מאד אובייקטיביות. המטפל באמצעות מבחן שרירים, נחשף לפני ובמשך המבחן לכמות אדירה של גירויים אנרגטיים בחדר הטיפולים: מחשבותיו של המטפל ומחשבות המטופל, רגשותיהם, דיעותיהם, בגדיהם, הריהוט בחדר, התאורה, איכות האוויר, קולות בחדר עצמו (מערכת מיזוג האוויר לדוגמא) וקולות הבאים מחוץ לחדר הטיפולים ועוד הרבה גירויים נוספים. כל גירויים האלו הם גורמים היכולים להתערב במהלך המבחן. זה נשמע כמו סביבת תוהו ובוהו; כמה רציני יכול מבחן שרירים להיות בתנאים כאלו? התשובה היא פשוטה; המבחן יכול להפיק תוצאות רציניות כל זמן שהמטפל יכול להישאר מחובר להתכוונות שלו. פעילות יומיומית פשוטה יכולה להתבצע כל זמן שאנו שומרים של ההתכוונות שלנו ממטרה אחת לשנייה. התמקדות במטרה אחת מרכזית ברגע נתון והתעלמות מהחלקים הפחות חשובים באותו רגע נתון, עוזר לנו להתמצא בזמן ובמרחב החיים. המטפל יכול לשלוט בזרימה של המבחן על ידי כך שהוא נמצא במצב הדומה למצב מדיטציה כאשר הוא עובד עם מטופל, מתמקד בהתכוונות אחת בלבד בכל רגע נתון, ואוסף את התשובות השונות לאוגדן אחד היוצר הערכה אינטגרטיבית גדולה על מצבו של המטופל.

סיכום
אנחנו חיים בעולם מאד מורכב אך בצורה זו או אחרת, דברים מוצאים את מקומם בטבעיות, ובתוך כל המבוך המורכב של דרישות החיים אנחנו מצליחים להסתדר ואפילו נהנים מעצמנו מידי פעם. הדברים עצמם שעוזרים לנו ללכת בביטחה דרך דרך כל מורכבויות החיים בקלות יחסית הם חמשת החושים. הם עוזרים לנו להתמודד עם דרישות החיים בדרכים מעשיות, כלומר, הם עוזרים לנו "לא לראות" את המורכבות האמיתית של סביבתנו.
אך כשאנו מותקפים על ידי סימפטומים ומחלות, חמשת החושים אינם מסוגלים לעזור לנו בצורה מספקת. ברגעים אלו, אנחנו זקוקים ליותר מחמשת החושים כדי להיעזר; יש לנו היכולת להתחבר לעולם האנרגיה העוטפת אותנו מבפנים ומבחוץ, האנרגיה שהיא הבסיס לקיומנו-חיבור זה נקרא אינטואיציה. אם נלמד להאזין לחוקי קיום שונים אלו, נוכל להאיץ ולהגדיל את תהליכי הריפוי שלנו בגוף ובנפש, ולהיות יחידה אנרגטית אחת עם היוניברס סביב לנו. זהו הזמן ללמוד יותר על טיפול אייפק IPEC. אתה מוזמן ללחוץ כאן.