בריאות הנפש לא צריכה להיות מצרך

בריאות הנפש לא צריכה להיות מצרך

טיפול הוליסטי

הפרסומות של מותגי טיפול מקוונים כמו BetterHelp, Talkspace ו-Headway הפכו לדבר שבשגרה בעולמנו הווירטואלי יותר ויותר.

כיום, חיפוש טיפוסי בגוגל אחר מטפל הסמוך לנו, הפך להיות כמו משחק של שולה מוקשים, כאשר חברות אלה ממקמות את עצמן בהצעות לפתות אנשים המבקשים עזרה להפרעות נפשיות שונות, בתקווה שתלחץ על הקישור שלהן.

עם זאת, הצפה זו של מותגים המציעים טיפול בעלות נמוכה לא אמורה להפתיע. בדומה לכמה חלקים אחרים בעולמנו כיום, אנו רואים חברות נכנסות למרחב המקוון במטרה ליצור פתרון דיגיטלי לבעיות פיזיות או פסיכולוגיות.

בעוד שמודל זה הניב תוצאות אדירות בתעשיות אחרות, רוב האנשים מגלים במהירות שטיפול מקוון אינו ורוד כפי שהמותגים האלה פרסמו אותו.

כיום, לא חסרים פוסטים שדנים בחסרונות הרבים של מודל מציאת-מטפל-בשירות-המקוון שלנו.

עם זאת, בעוד שישנן סיבות שונות לכך שהרבה מטפלים מאמינים שטיפול מקוון יהפוך להיות חלק מהעתיד שלנו, הסיבה המרכזית שכותבי הפוסטים מציינים למה זה לא יצליח היא שבריאות הנפש היא פשוט לא מצרך.

זה לא משהו שאפשר לארוז ולמכור. זה גם לא שירות דמוי אובר, שבו זה לא משנה מי הנהג שלי כל עוד אני מגיע ליעד שלי.

במקום זאת, אסור לשכוח שמאמץ אדיר ועבודה מושקעים בבחירת המטפל הנכון. תשתית ראשונית זו חיונית לפיתוח מערכת יחסים ארוכת טווח של אמון ושליטה שלעתים קרובות נעדרת בעולם המיידי/רגעי של חברות הטיפול המקוונות.

למרבה הצער, זה מוביל לעתים קרובות להיווצרות של מטופלים מאוכזבים שאינם מסוגלים לקבל עזרה נאותה עבור הבעיות שלהם מצד אחד, וליצירת מטפלים לא מרוצים מכיוון שהכנסותיהם נחתכו על ידי פלטפורמות שונות אלה מצד שני.

למרבה המזל, ישנה אפשרות חלופית. טיפול על ידי מטפל הנגיש למטופל באיזור מגוריו, נותר אחת מצורות הייעוץ הטובות ביותר עבור מטופלים המקווים להתחבר למטפלים שלהם ולהתקדם בצורה ממשית בפתרון בעיותיהם.

אם אתם נאבקים במותגים וירטואליים ומעדיפים קשר אישי יותר, אל תהססו לחפש ולמצוא מטפל ממשי באיזורכם איתן/איתה תוכלו ליצור קשר טיפולי.

 

בריאות הנפש המקוונת מנקודת מבטו של המטופל

פרקטיקות כיום, כמו טיפול אייפק  (IPEC Therapy), נתקלות בימים אלו בביקוש מתגבר ומשמעותי לטיפול נפשי במהלך התהפוכות של COVID-19.

ההתמודדות עם שינויים חדשות לבקרים של סגרים חברתיים, הבילוי ימים או שבועות בבידוד מאחרים הייתה חייבת לגבות מאיתנו מחיר, והמצב החמיר לפעמים, כשקביעת פגישה לטיפול לטיפול פנים אל פנים, הפכה להיות מסובכת עבור הרבה מטופלים.

לרוע המזל, כאשר רוב האנשים פנו לאינטרנט לטיפול נפשי בתקופה זו, הם נתקלו לעתים קרובות על ידי חברות שהשקיעו ברצון אלפי דולרים כדי להבטיח שהן תהיינה בין הרישומים הראשונים בגוגל. עם זאת, בעוד שחלק מהלקוחות השיגו תוצרה חיובית מסויימת מפלטפורמות אלה, חלק אחר נחל אכזבה.

אכזבות אלה הופיעו לעתים קרובות בצורה של הפרות פרטיות, מטפלים שנטשו את הפלטפורמה באמצע התהליך, ופרקטיקות בלתי חוקיות שונות אחרות.

אם אתם מחפשים עזרה לכל בעיה נפשית כמו דיכאון או חרדה, אחד הדברים המרכזיים שטיפול אייפק  (IPEC Therapy) תמיד מציע הוא שאתם חושבים בטווח הארוך. זכור, תמיכה בבריאות הנפש היא כמו טיפוס מתמיד על הר עם מ שידריך אותך לאורך הדרך.

למרבה הצער, רוב הפלטפורמות הטיפוליות הווירטואליות רואות בו לעתים קרובות מרוץ עכברים שניתן לקיים תוך מספר ימים, עם רווח בסוף קו הסיום.

מצד שני, רוב המטפלים המקומיים תמיד מוכנים לטפס איתך במעלה ההר הזה, יחד איתך, ולספק את התמיכה והטיפול שאת/אתה צריכים כדי לעמוד בכוחות עצמך ולהחזיר את השליטה על חייך. הפוטנציאל הזה של קשר ארוך טווח תוך שמירה על הפרטיות שלך הוא אחת הסיבות המרכזיות לכך שטיפול אייפק  (IPEC Therapy) תמיד מציע ללכת בדרך המקומית בבחירת מטפל.

בריאות הנפש המקוונת מנקודת מבטו של המטפל

כמטפל בבריאות הנפש בזמן הצורך החזק בטיפול נפשי בתקופת השיא של ה  COVID-19, היו מעט מקומות לפנות אליהם אם הייתם מקווים להשיג יותר לקוחות. ככל שהממשלה אכפה עוד יותר את חוקי הריחוק החברתי והבידוד, מפגשי טיפול פנים אל פנים הפכו לבלתי אפשריים בן לילה.

עם זאת, למרות שזה אולי היה פשוט מספיק עבור רוב המטפלים ליצור מפגשי בריאות מרחוק אישיים עם קישור זום, כולם מצאו את ההצעות שלהם נדחפות למטה בגוגל על ידי חברות שמומנו במיליוני דולרים.

באופן טבעי, עבור רוב העוסקים הפרטיים, התחרות עם חברות כאלה הייתה בלתי אפשרית. חוסר היכולת הזה להילחם נגד התאגידים הגדולים האלה הפך את הביטוי, "אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם", תרופת פלא עבור כמה מטפלים ברחבי הארץ.

למרבה הצער, ההבטחה לשכר טוב וזמני עבודה גמישים התבררה כלא יותר מחצי אמת.

כיום, רוב המטפלים בפלטפורמות אלה נאבקים עם שעות עבודה לא אנושיות ולעתים קרובות נאלצים לקחת על עצמם מספר לקוחות כדי להרוויח סכום כסף משמעותי בשבילם.

עם זאת, מכיוון שבריאות הנפש אינה מצרך, זה מוביל לעתים קרובות לטיפול לקוי בלקוחות מכיוון שרוב המטפלים מוצפים בהרבה מטופלים שהם צריכים לספק להם טיפול.

בהרבה מקרים, תנאי עבודה מאתגרים אלה מובילים לעתים קרובות לכך שמטפלים נוטשים את הפלטפורמות, ומאלצים לקוחות שאולי כבר עשו צעד משמעותי להחזרת השליטה בחייהם, להתחיל שוב את תהליך הטיפול עם מטפל חדש.

מגבלות אלה נותרו הסיבות העיקריות לכך שמטפלים יציעו למטופלים המחפשים מטפלים לנושאים כמו דיכאון וחרדה, לבחור ללכת יד ביד עם מטפל מקומי במקום להתחבר אל מטפל אנונימי שהיום הוא כאן ולמחרת נעלם.

על ידי קבלת החלטה זו, את/אתה יכולים להישאר בטוחים בחווייה טיפולית מתמשכת, במערכת יחסים ארוכת טווח ובהזדמנות להחליף טיפול מקוון בטיפול פנים אל פנים.

 

במה שונה המטפל המקומי שלי?

אחת הדרכים הרבות שבהן מטפלים מקומיים שונים מהשירותים הווירטואליים שמתחילים לשלוט במרחב המקוון כיום היא המקום שבו הם בוחרים למקם את המיקוד שלהם.

עבור שירותים טיפוליים וירטואליים, התנפחות גודל החברה וגידול בהכנסות מגדירים את החברות האלו לעתים קרובות.

חברות אלה מוכנות לעשות הכל כדי להשיג מטרות אלה, כולל מכירת מידע חסוי על לקוחות וקיצוץ בהכנסות של המטפלים המחזיקים בפלטפורמה שלהם.

מצד שני, בעוד שרווח יציב נחוץ כדי להשאיר את האורות דולקים אצל הרבה מתרגלים מקומיים קטנים, לעתים קרובות עדיין זוהי לא מטרתם המרכזית.

במקום זאת, הרצון העז לספק טיפול הולם לכל אדם שעובר דרך דלתותיהם הוא מה שהצליח לשמור על כמה מהמטפלים הללו בתקופה מאתגרת זו.

הצורך הזה לעזור לרבים ככל האפשר מתרחב גם לבניית מערכות יחסים ארוכות טווח והבטחה שכל המידע שלך יישאר פרטי.

אם אתם מרגישים מאוכזבים מחברות טיפוליות וירטואליות ומאמינים שאתם עשויים להפיק תועלת מגישה ייעוצית מותאמת אישית יותר, אנא פנו אל טיפול אייפק (IPEC Therapy). מטפלי אייפק בישראל, צברו ניסיון של כמה שנים בטיפול בחרדה, דיכאון ונושאים אחרים. לחילופין, אתם מוזמנים להתקשר אל רשימת מטפלי אייפק באתר או להתקשר לטלפון של IPECCAMPUS לקבלת המלצה מתאימה על מטפל באיזור מגוריכם.

 

מה עם המחר?

לאחרונה, מידע על המאבקים של חברות טיפוליות וירטואליות החל להתפרסם.

חדשות אלה הראו כי דחף זה לרווח הוביל לכך שמותגים שונים רשמו יתר על המידה תרופות ללקוחות ומכרו פרטי משתמשים פרטיים לכל המרבה במחיר.

למרבה המזל, מכיוון שנושא זה נבדק ונחקר על ידי הרשויות, אנו מאמינים שהם יספקו צדק לכל אלה שהלכו לפלטפורמה המבקשת עזרה אך בסופו של דבר הגיעו לחברה שמכרה בקהות לב את סודותיהם האפלים ביותר תמורת רווח נוסף.

כשהיסודות של החברות האלה מתחילים להיראות רעועים מתמיד, אתם חייבים לשאול את עצמכם באיזה חלק של המחנה אתם רוצים לעמוד כשהכל מתמוטט.

 

[contact-form][contact-field label="שם" type="name" required="true" /][contact-field label="אימייל" type="email" required="true" /][contact-field label="אתר" type="url" /][contact-field label="הודעה" type="textarea" /][/contact-form]