טיפול אייפק באלרגיות

טיפול אייפק באלרגיות

פתרונות אלרגיה טבעיים – תגידו שלום לאלרגיות
סובלים מאלרגיות? אתם לא לבד. אלרגיות נפוצות מאוד בקרב אנשים בכל הגילים. ההערכה היא שאחד מתוך כל חמישה סובל מאלרגיות. אלרגיות שלא אובחנו יכולות להתפתח עם זמן לכל מיני מצבים כרוניים עקשניים הכוללים דלקת, זיהום, אסתמה, ברונכיטיס, כאבי ראש, בעיות עיכול ועוד. במקרים רבים הסובל מהאלרגיה אפילו אינן מודע שהוא אלרגי לחומר מסוים. אלרגיה יכולה להפוך לבעיה רצינית ואם אינה מטופלת, היא עלולה להפריע ולדרדר את איכות החיים שלנו!

אלרגיות משפיעות על אנשים בכל הגילים, מינקות ועד לשיבה טובה
כשאנחנו רק נולדים, המערכת החיסונית אינה מפותחת עדיין, ויכולה להגיב בטעות לחומרים בלתי מזיקים כאילו אלה הם מסוכנים ולייצר אלרגיה. אלרגיות יכולות להפוך תינוקות לדי אומללים (וגם את הוריהם …), חסרי מנוחה וסובלים מכאבי בטן עזים. סימפטומים כמו פריחות בעור, קשיי עיכול, וגודש באף לעתים קרובות מופעלים על ידי אלרגיות. דלקות אוזניים ועיניים הן תסמינים שכיחים בילדים שיכולים להתפתח עקב אלרגיות.

אז מה היא אלרגיה בכל מקרה?
אלרגיה היא רגישות יתר של מערכת החיסון לחומרים לא מזיקים המתקבעת בזיכרון הגוף. ברגע  שהזיכרון האלרגי מופעל, הגוף מגיב על ידי שחרור חומרים כימיים המייצרים את התגובה האלרגית במערכות שונות בגוף. זה יכול להיות מופעל על ידי מה שאנחנו אוכלים, מריחים, נוגעים, או אפילו על ידי זכרונות או דמיונות.
סוגים נפוצים של אלרגיות שאנשים סובלים מהם: אלרגיות למזון, אלרגיות עונתיות, חיות מחמד, אלרגיות סביבתיות, אלרגיות לתרופות / תוספי מזון.

למה אנחנו ממשיכים ללקות באלרגיות?
מדהימה ככל שתהיה מערכת החיסון בהגנה עלינו מפני פולשים כמו חיידקים, וירוסים ורעלים, לפעמים היא עושה טעויות. במצבים מסוימים מערכת החיסון מזהה חומרים ידידותיים כמזיקים, ותוקפת את החומרים בעוצמה גדולה בהרבה מהנדרש. התקפה זו יכולה לגרום לסימפטומים הנעים בין חוסר נוחות לבעיות קשות.
תגובה מוגזמת זו מקובעת בתוך מערכת החיסון, ויוצרת נוגדנים שהם מהווים למעשה את זיכרון הגוף שלנו. מעתה ואילך, בכל פעם שבאים במגע עם מזונות או חומרים ספציפיים אלו, נוגדנים בדם מעוררים תגובה הכוללת שחרור היסטמינים וחומרים אחרים. בתוך דקות עד שעות, מופעל מגוון רחב של תסמינים, כוללים גירוד בפה, נפיחות בלשון, צפצופי נשימה, פריחות בעור, בחילות, הקאות ושלשולים, דלקות, כאבים ומכאובים ועוד. במקרים חמורים ביותר, התגובה היא אנפילקסיס – תגובה מסכנת חיים שיכולה להתרחש בתוך שניות ועלולה להוביל לשוק, סגר בדרכי נשימה ונפילה בלחץ הדם.

אלרגיות מרובות ולחץ
האם שמתם לב שכאשר אתם מרגישים לחוצים וחווים יתר עומס רגשי, אתם נוטים להתעטש יותר, העור שלכם מגרד יותר, ואתם מרגישים יותר כאב ומותקפים על ידי יותר סימפטומים.
מחקרים מוצאים שהורמונים (למשל קורטיזול) וחומרים כימיים במוח (למשל אדרנלין) משתחררים לזרם הדם אצל אנשים תחת לחץ, ומפעילים בצורה מוגזמת את המערכת החיסונית ועלולים לגרום לאלרגיה לחומרים שונים שאנחנו באים במגע איתם בזמן תגובת הלחץ.
מערכת עצבים עם פעילות יתר כתוצאה מדאגה עמוקה או לחץ טראומטי יכולה ליצור אלרגיות מרובות כמעט לכל חומר הנמצא בקרבת מגע עם האדם הלחוץ. זוהי אינדיקציה של מערכת חיסונית במצב של התקפה מאסיבית.

הגישות הנפוצות להתמודדות עם אלרגיות
האסטרטגיות הנפוצות ביותר שאנשים משתמשים להתמודדות עם אלרגיות הן:
1.   להימנע מהן
2.   לדכא אותן עם תרופות
3.   ללמוד לחיות איתן
גישות אלו עשויות לסייע בניהול חלק מהתסמינים, בחלק מהזמן, אבל זה לא פותר את הבעיה עצמה – האלרגיה.

הגישה האלטרנטיבית לביטול רוב האלרגיות, אפילו העקשניות ביותר
האם לא היה זה טוב יותר אם היה קיים טיפול באלרגיות כאלטרנטיבה לתרופות, זריקות או התערבויות פולשניות אחרות? החדשות הטובות הן שטיפול כזה אכן קיים.
בטיפול זה, במקום לנסות להילחם באלרגיה, הטיפול מתמקד ב"כיבוי" התגובה המוגזמת של מערכת החיסון בנוכחות האלרגן, כדי לעזור למערכת החיסון תגובה חליפית חיובית, ומבטל את הצורך להילחם בחומרים לא מזיקים ללא כל סיבה.

תגידו שלום לאלרגיות לתמיד; זה אפשרי
הצעד הראשון בחיסול אלרגיות הוא לזהות במדוייק את החומרים נגדם המערכת החיסונית יוצרת תגובה מוגזמת. הדבר נעשה באמצעות טכניקת משוב הנקראת מבחן שרירים שיכולה לחשוף מחסומים במסלולי האנרגיה בגוף הנגרמים על ידי האלרגיה. אנשים רבים הסובלים מתסמינים שונים מופתעים לגלות שהם אלרגיים לדברים שלכאורה אינם אמורים להיות מזיקים. בהרבה מקרים, אנשים בריאים מופתעים לגלות שהם נושאים אלרגיות בתוכם למרות שאינם סובלים מסימפטומים כלשהם.
תהליך ביטול האלרגיות כרוך בגרויים עדינים של נקודות רפלקס ספציפיות על פני הגוף ולאורך עמוד השדרה. תוך מגע עם החומר יוצר האלרגיה. התערבות זו יוצרת תגובה אנרגטית מאוזנת בין הגוף, מערכת העצבים והמערכת החיסונית. התוצאה ברוב מקרי הטיפול היא שהגוף "מאבד עניין" באלרגן, ומפסיק לראות בו מקור לאיום. האלרגיה במצב זה מחוסלת בהצלחה והאדם יכול להיות במגע עם אלרגנים אלה ללא כל סימפטומים המעידים על קיום אלרגיה.

אלרגיות בילדים ובני נוער
אם התינוק או הילד שלכם סובל מסימפטומים חוזרים שלא נפתרים, כמו כאבי בטן, קשיי עיכול, פריחה  ועור יבש, כתמים על העור, דלקות אוזניים, הפרשות עיניים, אסטמה וברונכיטיס או כאבים אחרים לא מוסברים, יכול מאד להיות שלא מדובר כלל בווירוס או דלקת אלא בתגובת אלרגיה. אלרגיות ורגישויות נפוצות יותר ממה אנשים באמת חושבים והם לא נחלתם של מבוגרים בלבד. כבר בחודשים הראשונים לחיים יש תינוקות שסובלים מתגובות אלרגיה. תופעות של עצבנות, בכי מתמשך וקשיי שינה יכולים להיות גם ביטוי של אלרגיה או רגישות יתר. זה מאמלל את התינוק, מדאיג את ההורים ומדיר שינה ומנוחה מכל המשפחה.

ארבעה סוגי אלרגיות:
1.   אלרגיות למזונות (חלב, ביצים, סויה ,תירס ועוד)
2.   אלרגיות כתוצאה מלחץ גופני או נפשי
3.   אלרגיה לחומרים בסביבה (חומרי ניקוי, סבונים, בגדים, משחות ועוד)
4.   אלרגיות עונתיות (פריחות עונתיות, שינויי מזג אויר)

היווצרות אלרגיות אצל ילדים
בדומה לעיקרון היווצרות אלרגיות אצל מבוגרים, האלרגיות נוצרות בצורה דומה אך מאחר ולילדים אין דרך הבעה מילולית של רגשותיהם, העוצמות של התהליך חזקות הרבה יותר.
מה בעצם גורם לאלרגיה להתפתח בילד? אפשר לתאר את מנגנון תגובתהאלרגיה כ"אזעקת שווא" של מערכת החיסון ומערכת העצבים המרכזית. תגובת התגוננות לחומרים ומצבים מסוימים, שהגוף מפרש כמסוכנים למרות שאינם. תגובת שווא זו נשמרת בזכרון של הגוף ובכל פעם שהילד בא במגע עם החומר הארלגני, הגוף מגיב בניסיון להרחיק ולהשמיד את "האויב המדומה" על יד הפרשת חומרים כמו היסטמינים, נוזלים וחומרים שיוצרים נפיחויות, גירודים וכאבים שונים.
תרופות אנטיביוטיקה, סירופים ומשככי כאבים שניתנים לתינוקות ולילדים, עלולים לגרום אף הם לתגובה אלרגית ודחייה של הגוף, ויכולים להפעיל את מערכת החיסון באופן אינטנסיבי וליצור סימפטומים לא רצויים כדי להתמודד עם התרופות.
רובנו נוטים לקשר אלרגיות למזונות או חומרים בסביבה כגורם מרכזי להיווצרות אלרגיות, אבל תינוקות וילדים מפתחים תגובות אלרגיה בעקבות תגובות לחץ של הגוף אותן אינם מצליחים לשחרר. תגובת הלחץ נשמרת בזכרון הגופני וממשיכה "להקפיץ "את מערכתהחיסון ומערכת העצבים המרכזית לשווא במצבים נייטראליים ולייצר עוד ועוד סימפטומים.

טיפול אייפק בילדים ובני נוער הסובלים מאלרגיות
מבחן הביופידבק של השרירים לזיהוי אלרגיות מאפשר לבדוק באופן מהיר ומדויק אילו מזונות, חומרים, תרופות או לחצים רגשיים החלישו את גופו של הילד על ידי קבלת אינפורמציה מן הגוף.  במהלך הטיפול הילד נוגע בחומרים שזוהו כאלרגנים, בזמן שהמטפל מעסה בעדינות נקודות אפוקונטורה ספיציפיות על גופו של הילד. בתינוקות וילדים עד גיל 5, האבחנה נעשית באמצעות ההורה המשמש "כתחנת מעבר" בין המטפל לילד. כתוצאה מהטיפול, משתחררות חסימות שנוצרו בערוצי האנרגיה. הזיכרון הגופני שזוכר שחומר ספציפי הוא אלרגן מזיק, מתעמעם ו/או  נעלם, ומשם והלאה הילד מגיב אל החומר בצורה נייטרלית ללא כל תגובה שלילית וברוב המקרים יכול לאכול את המזונות שהיה אלרגי אליהם.
תינוקות וילדים מרגישים רגועים ונינוחים בטיפול זה כי הוא לא מערב כאב כמו סיכות, זריקות, משחות או כל התערבות אחרת שעלולה להיות לא נוחה לילד. כשמתקיימת זרימת אנרגיה חופשית בערוצי האנרגיה בגוף, איברים ורקמות חלשים יכולים להתחזק באופן טבעי ולתפקד באופן  אופטימלי. זה נראה כמו פלא כי הסימפטומים פשוט נעלמים. הטיפול בילדים לרוב הוא קצר ומהיר מפני שאצל ילדים ישנה פתיחות אנרגטית מלאה וישירה, וכשהם מפתחים אמון במטפל, הטיפול זורם במהירות וביעילות.
תיאורי מקרה אופייניים לטיפול אייפק בתינוקות וילדים
רונית
(שם בדוי) הגיעה אלי עם תינוקה בן השבועיים מודאגת. הוא לא עלהבמשקל בכלל, דחה הנקה מחלב אם, וסבל מחוסר שקט ובכי מתמשך. בשימוש במבחן שרירים זיהיתי שלתינוק היתה תגובת אלרגיה לחלב אימו. זה גרם לו לחוויית רעב ולחץ בגופו ובנפשו. התינוק פיתח תגובות לחץ שגרמו להיווצרות תגובת אלרגיה. ביטול האלרגיה לחלב אם בטיפול בן פגישה אחת, יצר שינוי מיידי בתגובות התינוק. אמו דיווחה  לי בשמחה רבה שתוך מספר ימים אחרי הטיפול, הוא החל לינוק בהנאה, עלה יפה במשקל, נרגע והפסיק לבכות באופן משמעותי.

ניר (שם בדוי), תינוק בן 5 חודשים, הגיע לטיפולי עם כתמים על העור בכל הגוף. בשימוש במבחן שרירים שערכתי הסתבר שהוא חווה בהלה גדולה בתהליך לידה ארוכה ומסובכת. זה השפיע עליו תפקודית ורגשית, שיבש את שיווי המשקל הגופני והריגשי שלו ולמרות שהסביבה בבית היתה בטוחה, הוא המשיך לחוות לחץ, בהלה וחרדה. בנוסף הסתבר ששלשולים ועוויתות בטן מהן סבל, קשורים לתגובות אלרגיה למזונות ספציפיים אותה פיתח וקיבל דרך חלב אימו. מצאתי שהגורמים לסימפטומים של ניר, היו אלרגיות לגורמים פיסיים ורגשיים ששיבשו את תגובות מערכת החיסון שלו וגרמו להווצרות סימפטומים. ניטרול שיטתי של גורמים אלו הוריד בתוך כמה פגישות טיפוליות את הסימפטומים של הילד וכתמי העור התנקו לחלוטין.

תומר (שם בדוי), בן ה-8 הגיע למרפאתי עם אקזמה בעור וכאבי ראש חוזרים ונשנים שהרופאים לא הצליחו למצוא להם סיבה ומזור. בעזרת מבחן הביופיבק של השרירים נמצא שתומר אלרגי לתירס הנמצא כמעט בכל מזון מעובד בצורת קורנפלור. בכל פעם שמערכת העיכול שלו באה במגע עם תירס הוא הגיב בפריחות בעור וכאבי הראש. טיפול אייפק עזר לגופו של תומר לנטרל את האלרגיה לתירס וחלה הקלה משמעותית בכאביו והעור הבריא באופן ספונטני, ללא טיפול חיצוני של משחות.

בברכה,

דר. אורי קניג