טיפול בגמגום בילד בן שלוש

טיפול בגמגום בילד בן שלוש

האם זה אפשרי לפתור בעיות גמגום? בהחלט כן, באמצעות טיפול אייפק.
מרים (שם בדוי) אימא לשני ילדים, טופלה אצלי בקליניקה במשך 7 חודשים פעם בשבוע, בעיקר בשיחות ולעיתים בטיפולי אייפק. בוקר אחד הגיעה מרים לקליניקה ופרצה בבכי על כך שבנה בן השלוש החל לגמגם לפני מספר ימיים בלי יכולת תקשורת ברורה עם הילדים בגן והמבוגרים הסובבים אותו.
הצעתי למרים להביא את בנה דרור (שם בדוי) לאבחון תוך שימוש בבדיקת פידבק של השריר ובשימוש בכלים הטיפוליים של שיטת אייפק – כלים שמאפשרים לי לקבל אינפורמציה מדויקת ממערכת הגוף נפש של דרור מבלי הצורך של דרור לדבר ולהסביר את עצמו.
במפגש עם דרור בן השלוש היה לי מאד חשוב לעזור לו להרגיש בטוח איתי ומולי ללא עזרת תיווך מאמו. הזמנתי אותו לבחון את המשחקים שמותאמים לגילו ולבחור משחק או הרכבה שמדברים אליו. התיישבתי אתו על השטיח ולאט לאט אפשרתי לו להכיר אותי ולי להכיר אותו ואת צרכיו. מכיוון שקצב ההתקרבות שונה מילד לילד, חשוב היה לי ללמוד מהו הקצב של דרור.
בדקתי האם הגמגום הינו בעיה הנובעת מסיבה פיזיולוגית או רגשית. במקרה שלו, האבחון הוביל לקושי רגשי. מתוך האינפורמציה שהתקבלה מהכלים , הצטיירה תמונה של אב המשפחה שציפה מאד לבן לאחר שתי בנות. האב ייחל לבן שיאהב לשחק כדורגל ויהיה "קשוח" וקיבל במתנה ילד עדין ורגיש שאהב לצייר, לשמוע סיפורים ולעסוק ביצירה. האב פיתח מול דרור חוסר סבלנות, תיסכול רב ואי קבלה את דרור כפי שהוא. דרור מהצד השני הרגיש תסכול רב שהוא לא מצליח לרצות את אבא והחל לפחד ממנו.
לאחר האבחון התחלנו בטיפול אייפק קלאסי שבו אנו רושמים על דף טיפולי את כל האינפורמציה שעלתה, מניחים על עור הגוף ומוסיפים טיפול אנרגטי פשוט וממוקד לאזור מרידיאן הכליה שאחראי בין השאר לפחדים שאנו נושאים.
פגשתי את דרור כשבעה מפגשים טיפוליים שבהם העמקנו את הקשר האנרגטי שלו מול אביו. בין המפגשים השבועיים מרים האם עשתה לדרור ערב ערב טיפול פשוט של כמה דקות. דרור נהג להזכיר לה בפעמים שכמעט שכחה….
במשך שבעת השבועות החל הגמגום לרדת אט אט עד שנעלם כליל. עברו כמעט 5 שנים והגמגום לא חזר.
המערכת של דרור אותתה שהיא במצוקה ולכן דרור החל לגמגם. לאחר שאבחנו והבנו (דרך כלי אייפק) את הקושי של דרור, התסכול והפחד מאביו – יכולנו לעזור לו ולחזק אותו ואת ביטחונו העצמי. לכן לא היה זקוק יותר לגמגום והוא פסק כליל. הטיפול עסק ברבדים הלא מודעים של דרור ולכן עיקר העבודה הסתמכה על הבנת האנרגיה שלו ושילובה מחדש אל תוך מערכת הגוף והנפש שלו באופן יעיל ותפקודי.
לאחר שדרור פסק לגמגם החל אביו  של דרור (בגיל 38) להגיע לפגישות שבועיות עבור עצמו, שבהן התחלנו לאט לפרום את הסבך של הקושי שלו עצמו עם אביו (סבא של דרור).  במקרה הזה עשינו עבודת עומק מודעת כמובן בשילוב עם הכלים של אייפק והתוצאות לא אחרו לבוא, וכך, אפשר לאמר שבזכות דרור אביו זכה לעשות עבודת ניקוי וריפוי בקשר הסבוך שלו עם אביו.

 

שרון אביבי, MA
מטפלת אייפק ממחית
מורה מוסמכת להוראת אייפק