מהי שיטת טיפול אייפק?

מהי שיטת טיפול אייפק מפיתוחו של ד"ר אורי קניג – ®IPEC Therapy

INTEGRATED PHYSICAL EMOTIONAL CLEARING®) – IPEC THERAPY) שיטת אייפק – ניקוי פיזי רגשי משולב – הינו גישת טיפול טבעית בקשיים פיזיים ופסיכולוגיים. ד"ר אורי קניג, פסיכולוג קליני העובד בדרום קליפורניה בארצות הברית, פיתח את טיפול IPEC בשנת 1997. בבסיס השיטה האינטגרציה של עקרונות ריפוי מגוונים משדות הטיפול של טיפולים באנרגיה, רפואה סינית (אקופונקטורה), פסיכולוגיה, קיניסיולוגיה, ביואנרגיה, הומאופתיה, כירופרקטיקה ועוד.
טיפול IPEC – שיטת אייפק – איפק ישראל – שייך לקבוצה מצומצמת של גישות טיפוליות המתמודדות עם מכלול התחום של סימפטומים, סינדרומים, מחלות וקשיים בין בצדדים הפיזיים ו/או הנפשיים ו/או הרוחניים המפריעים לאדם. כדי להיות מסוגלת להתמודד עם כזה מיגוון רחב של בעיות, עומדים לרשות גישת IPEC Therapy® – שיטת אייפק כלי טיפול מיוחדים ואקסלוסיביים אשר בוחנים באופן סימולטני את אופן האינטגרציה של הגוף והנפש, וכיצד סינדרומים שונים מפרים את האיזון האנרגטי ומובילים ליצירת מחלות.
כלים טיפוליים אלו תוכננו כדי למדוד את רמת האנרגיה באיברים ובמערכות השונות בגופנפש האדם, בין אם האנרגיה מבוססת על המערך הפסיכולוגי ו/או המערך הפיזי.
הצטברות של מדדים אנרגטיים אלו שופכת אור על המצב הבריאותי של המטופל ומרחיבה את יכולת האבחנה באשר לדינמיקה של הסינדרומים מהם הוא סובל. מתקבלת תמונה באשר לגורמים הנסתרים שהביאו ליצירת המצב הבריאותי הקלוקל ודרכים להגברת האיזון האנרגטי בין כל המערכות, אשר בהכרח יפעיל את מנגנון הריפוי הטבעי שהוא חלק אינטגרלי בכל אדם וחי.
טיפול IPEC – שיטת אייפק הינו מיוחד בשל השימוש שהוא עושה במילים הכתובות והמדוברות. מלים אוחזות בתוכן אנרגיה המייצגת את אשר המילה מייצגת. למילה יש אותה אנרגיה כמותית וייחודית כמו של האובייקט אותו היא מייצגת, בין אם האובייקט הינו פיזי או אבסטרקטי. בהקשר זה, אם איבר בגוף האדם אינו מתפקד כשורה, חלש, רעב, כאשר שם האיבר יוזכר בדיבור ו/או בכתיבה, השם הזה יישא אותה אנרגיה חלשה כמו האיבר עצמו. מכאן נוצר הגשר הבלתי נפרד של גוף-נפש. האדם בוחר את מילותיו כדי להביע את מערך האנרגיה הקיים בו; מילים אלו באות בעיקרן מהצד הלא מודע של האדם, והן מביעות חוסרים וחולשות, מעין קריאת עזרה של האיברים והמערכות הסובלים. מטפל IPEC מאומן בלשמוע ולבחון את המילים הרלבנטיות המובילות לאבחנה הנכונה ומשם בדרך לריפוי.
טיפול IPEC – שיטת אייפק נשען על הנחת היסוד שגוף-נפש היא יחידה שלמה אחת בה לא קיימים גבולות בין הגוף לבין הנפש. לכל איבר ומערכת בגופנפש יש תפקידים ספציפיים, פיזיים ו/או פסיכולוגיים. תפקידים אלו ספציפיים אך אינם אוחזים אחריות כללית על שאר המערכת. זה לא המוח שאחראי עלינו ו/או הלב, ו/או הכבד, אלא הטוטליות של גופנפש היא שאחראית על יחידת הגופנפש ויחידה זו אינה עומדת בפני עצמה אלא מחוברת בכל המערך האנרגטי שלה לעולם מסביב לה. מה שמפעיל את המערכת זו אנרגיית החיים (צ'י) הזורמת בכל הביטויים האורגניים על פני כדור הארץ וביוניברס כולו, וגורמת לכל להיות מחובר אל הכל, במערך אנרגיה אינסופי.
אנרגיה זו אינה משקרת, אינה מנסה לרצות, אינה מנסה להרשים ואינה מנסה לשכנע אף אחד באשר לאיזשהו נושא. אנרגיה זו מכילה את כל הידע שקיים ביוניברס והיא מתבטאת בתופעות הטבע החיצוניות ובתופעות הטבע בתוך גוף האדם. בתוכו היא מחוברת למנגנון הריפוי הטבעי, וכאשר יש חוסרי איזון במערך האנרגטי שלו, אנרגיה זו עוזרת לו להביע את אותות חוסר האיזון דרך בחירת מילותיו ודרך יצירת הסימפטומים השונים מהם הוא סובל, בדרך לחזרה לאיזון האנרגטי שהוא הבסיס לבריאות שלמה.
תהליך האבחנה של טיפול שיטת אייפק – IPEC מושתת בעיקרו על ביופידבק של מערכת השרירים. תמונה מלאה של מערך האנרגיה תראה את נקודות החולשה במערכת ומה מוביל למה בדרך להידרדרות בריאותית. מבחן השרירים יעזור למטפל לבחור את גישת ההתערבות הטיפולית הנדרשת לאחר סיום שלב האבחנה. לרשות IPEC – שיטת אייפק מעל ל 20 כלי טיפול שונים בהתערבות להשגת איזון אנרגטי מחודש.
בעיות שונות יצריכו רמות טיפוליות שונות; יש בעיות שייפתרו לאחר מספר פגישות טיפוליות. ישנן בעיות שהטיפול בהן יצריך טיפולים ארוכים יותר, ממספר שבועות עד למספר חודשים. ברוב המקרים, ההתקדמות בטיפול היא ברורה, והתוצאות הטיפוליות נראות לכל אורך מהלך הטיפול.
טיפול IPEC – שיטת אייפק מיוחד בכך שאינו עוסק בהתערבות פיזית בגופם של המטופלים. נקודה זו מעוררת השתאות ראשונית אצל הרבה מטופלים שנראה להם שאולי לא נעשה משהו "ממשי" בטיפול שלהם. התוצאות המיידיות עוזרות לגדולי הספקנים להבין שהטיפול אכן מקדם את בריאות האדם בצורה משמעותית. ועם כל זאת, טיפול IPEC – שיטת אייפק עובד בצורה האופטימאלית עם מטופלים שאיבדו תקווה מכל סיבה שהיא, להיעזר במערכת הרפואה הקונבנציונאלית.